برای دعوت به تیم ملی لازم نیست که حتماً در همان کشور به دنیا آمده باشی

بازیکن دو ملیتی ایرانی آمریکایی اعلام کرد: سفر به ایران برایش جالب بوده که همه او را می شناختند.

به گزارش افکارنیوز ، استیون بیت آشور پس از ۲۱ سال برای بار دوم به ایران سفر کرد تا در ترکیب تیم ملی فوتبال این کشور به میدان برود.

در زیر گفت وگوی اختصاصی وی با رادیو بی بی سی را می خوانید:

حضورم در ایران برایم خیلی جالب بود اما هیجان انگیزترین چیزی که دیدم این بود که هواداران یک صدا نام «بیت آشور» را فریاد می زدند و می گفتند به ایران خوش آمدی. زمانی هم که بازی ایران برگزار می شد، به یک باره تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند فریاد زدند «بیت آشور باید به زمین بیاید. »

این اتفاق خاصی است که یک بازیکن فوتبال در آمریکا متولد شده باشد و در تیم ملی فوتبال ایران به میدان برود. موضوعی که شاید برای خیلی ها جالب باشد.

بیت آشور در این زمینه گفت: ایران مردمی دارد که فوق العاده فوتبال را دوست دارند. از روز نخستی که من به ایران رفتم و تا آخرین روزی که آنجا حضور داشتم همه از اینکه من را می دیدند هیجان زده بودند. همه می دانستند که من یک ایرانی آمریکایی هستم. زمانی که در ایران بودم، دنیل داوری هم اتاقی من بود. بیشتر اوقات با او بودم و باهم تمرین می کردیم. هر کس که ما را می دید می گفت «اوه او داوری است» ، «اوه او بیت آشور است. » همه ما را می شناختند و زمانی هم که بیرون می رفتیم همه از ما می خواستند با آنها عکس یادگاری بگیریم.

استیون بیت آشور در مورد اینکه پیش از این چه زمانی به ایران سفر کرده بود نیز گفت: سفر پیشین من به ایران به مدت ها قبل بازمی گردد. زمانی که پنج ساله بودم به ایران سفر کردم و خاطره ای هم ندارم زیرا خیلی بچه بودم. اکنون پس از ۲۱ سال به این کشور بازگشتم تا برای تیم ملی به میدان بروم. در ایران که بودم به دیدار اقوام رفتیم. دیدار با آنها و بچه های آنها برایم جالب بود. آنها از من خاطره هایی داشتند اما من هیچ کدام از آنها را یادم نمی آمد.

از مدافع باشگاه سن خوزه ارث کوییک سوال شد که بیشتر ایرانی است یا آمریکایی. بیت آشور در مراسم کریسمس و عید شکرگزاری آمریکایی ها شرکت می کند. این در حالی است که ایرانی ها هم سال نوی خود را در نوروز جشن می گیرند. از او سوال شد که بیشتر کدام را ترجیح می دهد. وی در پاسخ گفت: ما برای جشن گرفتن نوروز ایرانی به جایی می رویم که هزاران هزار ایرانی در آنجا حضور می یابند. این کار را هر سال انجام می دهیم. همواره به اصالت و ریشه ام می بالم. از سوی دیگر در مراسم کریسمس و روز شکرگزاری هم شرکت می کنم.

در ادامه از بیت آشور سوال شد که نظرش در مورد همزمانی حضور او در تیم ملی ایران و بهتر شدن روابط دو کشور چیست؟

بیت آشور در این مورد هم گفت: علاقه زیادی به سیاست ندارم و همواره به فوتبال فکر می کنم. شنیده ام که قرار شده تیم های ملی ایران و آمریکا دیدار دوستانه ای با هم داشته باشند. نمی دانم که این اتفاق قرار است چطور رخ دهد اما در هر حال می تواند یک موقعیت خوب برای دو کشور باشد که اجازه دهند این اتفاق رخ دهد.

بیت آشور نخستین بازیکنی نیست که با دو ملیت به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده است. تیم ملی ایران در سال های اخیر چند بار این کار را انجام داده و بازیکنانی مانند دنیل داوری نیز از این جمله است. نظر شما در این مورد چیست؟

این خیلی خوب است. به نظر من کارلوس کی روش کار بزرگی انجام داده است. فکر می کنم پیش از این حضور بازیکنان خارجی که ریشه ای ایرانی دارند در تیم ملی کاری بسیار سخت بود. اگر به کشورهای دیگر هم نگاه کنید می بینید که آنها هم این کار را انجام می دهند. بدون شک هیچ کس به شما نمی گوید برای بازی کردن در تیم ملی یک کشور باید در آن کشور به دنیا آمده و رشد کرده باشی. بازیکنان دیگری همچون رضا قوچان نژاد، دنیل داوری، اشکان دژاگه و من از آن دسته ای هستیم که به تیم ملی ایران آمدیم و مورد استقبال هم قرار گرفتیم. پنج یا ۶ نفر از ما می توانند انگلیسی را خیلی خوب صحبت کنند. دنیل به هیچ وجه نمی تواند فارسی صحبت کند. به همین خاطر در بیشتر اوقات من با او صحبت می کردم. البته چند بازیکن دیگر تیم ملی می توانستند انگلیسی حرف بزنند اما ما نیز با مخلوط کردن دو زبان انگلیسی و فارسی حرف مان را می زدیم.

در پایان این گفت وگو از بیت آشور سوال هایی انجام و از او خواسته شد خیلی سریع به آنها پاسخ دهد.

او علاقه بیشتری به چلوکباب ایرانی تا چیزبرگر آمریکایی دارد. بیت آشور همچنین از بین کوکاکولا و دوغ ایرانی هیچ کدام را انتخاب نمی کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات