مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ سایت همسریابی به صورت قانونی فعالیت نمی کند گفت: وزارت جوانان به دلیل گستردگی فعالیت سایت های همسریابی به صورت غیرقانونی طرح ساماندهی مراکز مشاوره را به دولت ارائه داد و اکنون با تصویب آن، متقاضیان می توانند برای کسب مجوز سایت و مراکز مشاوره به سایت این وزارتخانه مراجعه کنند.

  مسعود امینی درباره فعالیت برخی از سایت های همسریابی با مجوز قانونی توضیح داد: از وجود چنین سایت هایی هیچ اطلاعی ندارم و تا آنجا که در جریان هستم تمامی فعالیت سایت های همسریابی به صورت غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه هیچ قانونی تاکنون برای راه اندازی این سایت ها وجود نداشته است، افزود: با توجه به آسیب هایی که اینگونه سایت ها به فضای خانواده وارد می کنند، وزارت جوانان طرح ساماندهی مراکز مشاوره را به تصویب رساند و هم اکنون تمامی مراکز مشاوره باید مجوزهای خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند.

به گفته امینی در حال حاضر متقاضیان راه اندازی سایت های مشاوره خانواده باید درخواست های خود را با ذکر مشخصات حقیقی در سایت وزارتخانه ثبت کرده و پس از بررسی سوابق افراد مجوزهای لازم به آنها داده می شود.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ کدام از متقاضیان راه اندازی مراکز مشاوره مجوزهای لازم را کسب نکرده اند و بنابراین هیچ کدام از سایت های همسریابی نمی توانند ادعایی برای کسب مجوز از سوی وزارتخانه ما داشته باشند.

امینی درباره فرصت متقاضیان راه اندازی مراکز و سایت های مشاوره خانواده توضیح داد: متقاضیان تا ۳۱ اردیبهشت ماه برای ثبت نام در سایت وزارتخانه فرصت دارند و پس از اتمام این فرصت با تمام مراکز مشاوره ای که مجوز ندارند برخورد می شود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه آیا وزارتخانه اقدامی برای شناسایی سایت های هسمریابی که به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند، انجام داده است، گفت: تاکنون ۸۶ سایت همسریابی غیرمجاز شناسایی شده که اطلاعات آنها در اختیار سازمان های نظارتی قرار گرفته است. همچنین خانواده ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی که جوانان را تهدید می کند می توانند از خرداد ماه به سایت وزارت ورزش و جوانان به نشانی msy. gov. ir www. مراجعه کرده تا اسامی مراکز مشاوره قانونی را دریافت کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات