معاون عملیاتی مرزبانی با بیان اینکه ۵ نفر از اشرار مسلح که قصد ورود به کشور را داشتند به هلاکت رسیدند، گفت: میزان کشفیات سلاح در سال جاری ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

سردار حمید شرفی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: طی عملیات های چند روز گذشته ماموران مرزبانی جنوب شرق کشور توانستند ۵ نفر از اشرار مسلحی که قصد عبور از مرزها را داشتند به هلاکت رسانده و ۵ نفر از اشرار را دستگیر کردند. در پاکسازی نقطه صفر مرزی مقادیری سلاح، فشنگ و مهمات کشف و ضبظ شد.

وی ادامه داد: این نا امنی هدیه حضور نیروهای فرامنطقه ای به منطقه است. این مسائل سیاست غلط مستکبران در خاورمیانه است.

معاون عملیات مرزبانی با تشکر از مردم به خاطر همکاری خوب با مرزبانی و دادن اطلاعات صحیح به مرزبانان قبل از ورود اشرار تاکید کرد: در ۳ روز گذشته ۱۱۴۳ کیلوگرم مواد مخدر شامل تریاک، هروئین و حشیش در نقطه صفر مرزی با کشور پاکستان کشف و ضبط شد. ضم اینکه طی دو عملیات در استان هرمزگان از دو شناور خارجی ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و متهمان پس از دستگیری به مقام قضایی تحویل داده شدند.

به گفته شرفی در سال جاری کشف سلاح و مهمات نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو و نیم برابر افزایش یافته است در حالیکه همزمان با کاهش قاچاق سوخت، شاهد کاهش کشفیات سوخت قاچاق در مرز هستیم.

وی با اعلام افزایش یک و نیم برابری کشف مشروبات الکلی در مرزها، تاکید کرد: کشف تجهیزات گیرنده ماهواره ۳.۵ برابر، دستگیری عابران غیر مجاز ۳۹ درصد و متجاوزان مرزی ۴۱ درصد رشد داشته است ضمن اینکه در سال جاری طرد افراد غیر مجاز از کشور ۳۲ درصد افزایش یافته و دستگیری اشرار نیز ۶ برابر شده است.

معاون عملیات مرزبانی در پاسخ به سئوال مهر در مورد تاثیر ناامنی های عراق در مرزهای کشور، گفت: تاکنون هیچ مشکلی از سوی کشور عراق مرزهای ما را تهدید نمی کند و در ملاقات با مقامات دریابانی و مرزبانی عراق آنها تضمین داده اند که امنیت مرزها تامین شود. ما پیش بینی می کنیم وقوع ناامنی ها در عراق توطئه استکبار است که آنها برای مرزهای ما نیز برنامه دارند.

استکبار می خواهد با قاچاق سلاح، کشور را ناامن کند

شرفی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته به علت اینکه برای سلاح ها جواز صادر می شد قاچاق آن افزایش یافته بود، افزود: اما پس از این دوره میزان قاچاق اندکی کاهش یافت و در حال حاضر شاهد افزایش قاچاق سلاح به کشور هستیم ضمن اینکه ما فکر می کنیم افزایش قاچاق سلاح یک پیام برای ما دارد که دشمنان به دنبال ایجاد یک زمینه ناامنی در کشور همانند عراق هستند یا اینکه قاچاقچیان می خواهند برای سود بیشتر سلاح وارد کشور کنند. هم اکنون مرز ایران و عراق مدرنیزاسیون شده و خوشبختانه هیچ مشکلی در مرزها ترکیه و عراق نداریم.

وی در پایان افزود: نیروهای فرامنطقه ای تلاش می کنند که سلاح هایشان را به کشورهای جهان سوم بفروشند به همین دلیل شاهد ناامنی در عراق و سوریه هستیم. این نا امنی ها باعث می شود که کشورهای همسایه به فکر خرید سلاح بیفتند. اگر در عراق طوایف دچار اختلاف هستند زمانی این اختلاف شعله ور می شود که سلاح در آن کشور وجود داشته باشد ما در کشور نیز برخورد می کنیم تا امنیت به هم نخورد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات