رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت با اشاره به جذب ۴ هزار عضو هیأت علمی برای رسیدن به سرانه استاندارد گفت: احکام افزایش حقوق ۲۰ درصدی اعضای هیأت علمی صادر و به آنها پرداخت شد.

انوشیروان محسنی بند پی افزود: تمام تلاش خود را برای جذب چهار هزار عضو هیأت علمی انجام می دهیم چرا که براساس ارزیابی های انجام شده نیاز وزارت بهداشت به جذب هیأت علمی، همین تعداد است.

وی ادامه داد: شاخص ها را براساس استانداردهای مطلوب به معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری ارائه کرده ایم و این سازمان برای سال ۹۲ مجوز استخدام چهار هزار نفر عضو هیأت علمی را طی دو فراخوان شهریور و اسفند ماه سال ۹۲ ابلاغ کرده است.

رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت افزود: شاخص اعضای هیأت علمی در وزارت بهداشت نسبتا مطلوب است که اگر این ۴هزار نفر را نیز جذب کنیم به استانداردهای قانون برنامه توسعه نزدیک می شویم.

محسنی بند پی گفت: طبق قانون باید نسبت استاد به دانشجو را ارتقاء دهیم به این ترتیب در تقسیم بندی ها، سرانه نسبت استاد به دانشجوی دکتری، تخصص، کارشناسی ارشد، فوق تخصص، کاردانی و کارشناسی را مشخص کرده ایم و معاونت راهبردی استدلال های ما را پذیرفته و مجوز را داده است.

وی تصریح کرد: به طور کلی در سنوات گذشته از زمانی که مجوز جذب اعضاء هیأت علمی صادر شده ۳ هزار و ۸۰۰ نفر را استخدام کرده ایم که در نوبت اول ۸۰۰ نفر، در نوبت دوم ۲ هزار نفر و در نوبت سوم هزار نفر جذب شده اند که تمام این مجوز ها طی سال های ۹۰ و ۹۱ بوده است.

محسنی بند پی با اشاره به جهش بزرگی که برای جذب اعضاء هیأت علمی برای رسیدن به شاخص های مطلوب برداشته شده گفت: به ازای هر ۲ تا ۳ دانشجوی دکتری یک استاد، به ازای هر ۶ دانشجوی کارشناسی ارشد یک استاد، به ازای هر ۱۵ دانشجوی کارشناسی یک استاد و به ازای هر ۲ دانشجوی فوق تخصص یک استاد باید وجود داشته باشد.

وی افزود: بنابر این برای رسیدن به این سرانه مطلوب، می توانیم بگوییم که با جذب این اعضای هیأت علمی به استانداردها نزدیک خواهیم شد.

رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت در مورد تسهیلات اعطایی به اعضاء هیأت علمی نیز گفت: اعضاء هیأت علمی به دلیل اینکه بخش عمده ای از آنها بالینی هستند ماهیت فعالیتشان در وزارت بهداشت با سایر سازمان ها متفاوت است.

وی ادامه داد: با پیگیری تسهیلات رفاهی این اعضاء قرار شده وام خرید و ساخت مسکن آنها افزایش یابد، همچنین در احکام حقوقی این افراد ۲۰ درصد افزایش دریافتی دیده شده که به آنها پرداخت شده است.

محسنی بند پی افزود: افزایش حقوق برای اعضاء هیأت علمی که به صورت تمام وقت فعالیت می کنند نیز در نظر گرفته شده تا اشتیاق بیشتری را برای فعالیت داشته باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات