وزیر آموزش و پرورش از تدوین سند مهندسی نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد.

  حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در دیدار معلمان نمونه با رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد این معلمان گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر معلم نمونه هستند که از این تعداد ۳۵۰۰ نفر معلم نمونه استانی شناخته شده اند و نیز هم اکنون معلمانی که جایگاه ویژه ای از لحاظ تحقیق و روش تدریس داشته اند ۶۸ نفر به عنوان معلم نمونه کشوری معرفی شده اند.

وی با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش در دوره وزارتی خود اظهار کرد: خوشبختانه در این سال ها اقدامات مهمی انجام شده است که نمونه ی آن را در سند تحول آموزش و پرورش و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری شاهد هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز میان برنامه پنجم توسعه، سند تحول آموزش و پرورش و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در این وزارتخانه هماهنگی و هارمونی بی نظیری وجود دارد.

حاجی بابایی با اشاره به دیدار سال گذشته مسوولان این وزارتخانه با مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان فرمودند که اکنون که نقشه این وزارتخانه آماده و سند تحول تدوین شده، این سند یک نسخه شفابخش است و باید سعی شود که بند به بند آن اجرایی شود.

وی تدوین سند برنامه درسی ملی را از مهم ترین کارهای این وزارتخانه برشمرد و گفت: نقشه کتب درسی و برنامه درس ملی این است که این کتب از کجا آغاز و به کجا ختم می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بررسی مهندسی نیروی انسانی افزود: در حال حاضر مهم ترین سندی که در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است بحث مهندسی نیروی انسانی است و شاید شاه بیت آموزش و پرورش این مساله و نظام رتبه بندی معلمان باشد.

حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است که از کسانی که ثبت نام کرده اند ۶۰۰۰ نفر دارای معدل ۲۰ بوده اند.

وی از وجود ۵۰۰۰ هنرستان کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی تجهیزات لازم را در هنرستان ها در اختیار می گذارد و بحث آموزشی نیز بر عهده ی این وزارتخانه است.

حاجی بابایی هم چنین پیشنهاد کرد که وزارت صنعت می تواند در زمینه ی معدن و وزارت بهداشت در زمینه ی تربیت پرستار و هم چنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تولید فیلم، هنرستان هایی را با همکاری این وزارتخانه راه اندازی کند تا نیروهای لازم تربیت شوند.

وزیر آموزش و پرورش هم چنین از مسوولان و فرهنگیان سراسر کشور به دلیل اجرای نظام آموزشی جدید قدردانی کرد و گفت: قبل و بعد از انقلاب کاری در این حجم در آموزش و پرورش انجام نشده بود که این کار در نوع خود کم نظیر و شاید بی نظیر باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات