در حالی طی چند ماه گذشته انتقاد به نحوه خدمت دهی بیمه تکمیلی دی از سوی بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش یاقته است که بسیاری از این افراد درخواست انصراف از این بیمه را دارند!

بازنشستگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از مدت ها قبل انتقادهای را نسبت به بیمه تکمیلی دی داشتند اما، معضلات آنها همچنان باقی است.

در حالی تعداد قابل توجهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی از نحوه خدمت دهی بیمه دی ناراضی هستند که در خواست انصراف از این بیمه را دارند چرا که اعتقاد دارند کرامت و عزت بازنشستگان به بازی گرفته شده است.

یکی از نمایندگی های شرکت بیمه تکمیلی دی در خیابان ایرانشهر در مرکز شهر تهران است که هر روز تعداد قابل توجهی از بازنشستگان برای دریافت خدمات به این مجموعه مراجعه می کنند که البته بیشتر آنها از عملکرد این شرکت ناراضی هستند.

بسیاری بازنشستگان با مراجعه به دفتر بیمه دی انتظار دارند از خدمات این مجموعه به نحوه مطلوب استفاده کنند که گاهأ این اتفاق نمی افتد.

تعدادی از بازنشستگان با تصور حمایت کامل بیمه دی و تقبل هزینه ها امور پزشکی به مراکز درمانی مراجعه می کنند، اما هنگام دریافت هزینه های انجام شده متوجه می شوند که به هیچ وجه قابل پرداخت نیست.

تاخیرهای طولانی مدت در پرداخت هزینه های درمان بازنشستگان از سوی بیمه دی، با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان یکی دیگر از گلایه های این قشر است که البته باید به این مشکلات در دفاتر، برخورد نامناسب پرسنل، عدم تسهیلات ویژه برای سالخورده گان را نیز اضافه کرد.

گلایه و عدم رضایت بازنشستگان تأمین اجتماعی از بیمه دی تنها به امسال بر نمی گردد چرا که سال گذشته نیز بازنشستگان با چنین مشکلاتی روبرو بودند که با وعده های رئیس کانون بازنشستگان و مسئولان بیمه دی قرار شد این موانع برطرف شود که متأسفانه در این زمینه اقدامی صورت نگرفت.

اعتراض و گلایه بازنشستگان تا جایی پیش رفت که حتی مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی دی تغییر کرد و این جابه جایی و رفتن (فرامرز فتح نژاد) و امدن (مرتضی علی حسینی) کاری از پیش نرفت.

علی رغم گلایه بازنشستگان به نحوه خدمت رسانی بیمه دی، کانون بازنشستگان در این باره اقدامی را انجام نداده است چراکه اگر کاری انجام می شد باید شاهد خدمت رسانی بهتر به بازنشستگان می شدیم.

ناراحتی بازنشستگان از نحوه خدمت رسانی ما را بر آن داشت تا با مدیرعامل شرکت بیمه دی صحبت مصاحبه ای کنیم که علی رغم پیگیر های بسیار نتوانستیم در این زمینه با حسینی صحبت کنیم.

که در همین زمینه سید محمد کریمی، رئیس کل بیمه مرکزی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به قرارداد بیمه دی با بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: این شرکت موظف به اتمام قرارداد تا پایان زمان مقرر است اما از امسال با اصلاح آیین نامه، قراردادهای تکمیل درمان گروهی باید به تایید بیمه مرکزی برسد.

وی در مورد مشکلات قرارداد بیمه دی با بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در صنعت بیمه انجام شد، آزادسازی تعرفه ها بود اما برخی شرکت های خصوصی کمتر به این موضوع توجه کردند.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: برخی شرکت ها از این موقعیت سوءاستفاده کردند و با ارائه نرخ های پایین به اصطلاح شروع به زدن یکدیگر کردند و در این قرارداد که طرف مقابل آن بازنشستگان هستند و از نظر بیمه پرخطر محسوب می شوند، با نرخ پایین قرارداد بسته شد.

کریمی تصریح کرد: بعد از مشخص شدن این موضوع، از مدیرعامل تعهد گرفتیم که در اسرع وقت مشکل بازنشستگان را حل کنند و تکلیف قرارداد شرکت را با بیمارستان ها مشخص کنند.

وی گفت: با مذاکراتی انجام شده بخشی از تعهدات بیمه دی پرداخت شد و بخشی را هم متعهد شدند که پرداخت کنند.

کریمی تأکید کرد: شرکت بیمه دی موظف به اتمام این قرارداد است و ما هم تا حد امکان به کانون بازنشستگان کمک کردیم و از برخی مطالبات بیمه مرکزی صرف نظر کردیم تا این شرکت بتواند به پرداخت تعهدات خود برسد.

وی با اشاره به اصلاح آیین نامه و نحوه تعیین نرخ حق بیمه ها گفت: امسال شرکت های بیمه برای بیمه تعداد بالای ۱۰هزار نفر باید از بیمه مرکزی مجوز بگیرد و یک گروه فنی در شرکت بیمه بر اساس این آیین نامه نرخ حق بیمه را محاسبه کرده و به اطلاع بیمه مرکزی می رساند.

کریمی اضافه کرد: متاسفانه این قرارداد از آن مواردی هست که برای شرکت بیمه صرفه اقتصادی ندارد و دچار زیان شده است و تغییراتی در سطوح مدیریتی آن به دلیل همین قرارداد انجام شد.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: اگر بیمه گذار اصلی این قرارداد از نوع خدمات دهی شرکت بیمه رضایت ندارد می تواند به بیمه مرکزی یا دستگاه قضایی شکایت کند البته با مذاکراتی که اخیراً با بیمه دی انجام شده، ان شاالله قرارداد به سلامت به پایان می رسد.

به هر حال امیدواریم در روزهای آتی و برنامه ریزی بهتر از سوی مسئولان شرکت بیمه تکمیلی دی شاهد ارائه خدمات بهتری به بازنشستگان تأمین اجتماعی در کشور باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات