جمعه شب در بخش دوم مناظره اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری که به صورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش می شد، هر یک از ۸ نامزد حاضر توضیحات خود را در باره ۸ تصویر نمایش داده شده، ارائه کردند.

در مناظره تلویزیونی روز گذشته ۸ کاندیدای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصویری از ترافیک پایتخت نمایش داده شد و نامزدهای ریاست جمهوری در مورد این تصویر نظر دادند.

« دکتر علی اکبر ولایتی» اولین نامزدی بود که در خصوص این تصویر گفت: « تراکم ترافیک معابر، بلای جان شهرهای بزرگ ماست و راه علاج آن را « افزایش وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص مترو» اعلام کرد.

« دکتر سعید جلیلی» دومین نامزدی بود که تصویر ترافیک پایتخت را تصویری از « الگویی از توسعه غیر متوازن» دانست.

« دکتر غلامعلی حداد عادل» سومین نامزدی بود که در مورد این تصویر چنین نظر داد: « تا وقتی تولید خودرو به شیوه فعلی ادامه داشته باشد، رفت و آمد در خیابان ها اصلاح نخواهد شد. »

« دکتر محمد رضا عارف» چهارمین نامزدی بود که در تشریح تصویر به نمایش در آمده، آن را « مشکل ترافیک تهران و آلودگی هوا» دانست و افزود: « دستگاه های ذیربط با هم پاسکاری می کنند و این مشکل را به گردن هم می اندازند. »

این اظهار نظر، واکنش « دکتر محمد باقر قالیباف» شهردار تهران به عنوان یکی از حاضران در این مناظره را به دنبال داشت که از عدم تعیین متولی این موضوع در دولت اصلاحات و دولت فعلی انتقاد و بر تعیین تکلیف این مهم تاکید کرد.

« دکتر محسن رضایی» پنجمین نامزدی بود که در خصوص این تصویر گفت: « محیط زیست ایران در آستانه تخریب است و یکی از عوامل آن ترافیک و آلودگی هواست. » وی با اشاره به این که « در حال حاضر در ۱۱ استان جنوبی کشور مشکل گرد و غبار داریم» و اعلام این نکته که « ایران فقط تهران نیست» ، تاکید کرد: « باید فکر جدی برای محیط زیست کشور بکنیم. »

« دکتر حسن روحانی» ششمین نامزدی بود که در توضیح تصویر ترافیک پایتخت، از سه عبارت « اتلاف وقت، اتلاف انرژی و آلودگی محیط زیست» نام برد و راه حل آن را « توسعه امکانات حمل و نقل عمومی» دانست.

« مهندس محمد غرضی» هفتمین نامزدی بود که در مورد این تصویر چنین نظر داد: « شهر غیر قابل سکونت، گرفتاری و از بین رفتن پول بنزین و وقت مردم» و با عبارت « خدا به ما رحم کند» به توضیح خود خاتمه داد.

در نهایت « دکتر محمد باقر قالیباف» به عنوان هشتمین و آخرین نامزد در تشریح این عکس به اجمال دو عبارت « آلودگی هوا» و « آلودگی صوتی» را نام برد و به « هدر دادن جان و مال و روان مردم» اشاره کرد. وی با طرح این پرسش که « صاحب آلودگی هوا چه کسی است؟ » پاسخ داد: این موضوع بی صاحب یا دارای چند صاحب است و مسئولی برای آن وجود ندارد. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات