وزیردادگستری توقعات و درخواستهای خود از یازدهمین رئیس جمهور ایران را در ۲۳ مورد اعلام کرد و گفت: نداشتن خط قرمز، ارتباط با علما، وحدت میان قوا و توسعه و پیشرفت کشور و اطاعت از فرامین رهبری باید دستور کار رئیس جمهور یازدهم باشد.

سید مرتضی بختیاری در پاسخ به اینکه شما به عنوان وزیردادگستری و فردی که با هر سه قوه تعامل دارد چه توقع و درخواستی از رئیس جمهور دولت یازدهم دارید گفت: با توجه به شرایط زمانی و محیطی و مسائل بین المللی ضرورت دارد تا یازدهمین رئیس جمهور ایران ویژگیهای خاصی داشته باشد.

وی افزود: نخستین ویژگی عنوان گفتمان ارزشهای انقلاب است که باید در راس برنامه های دولت باشد. همچنین روحیه تلاش و تحرک زیاد با توجه به انبوه کار برای خدمت به مردم باید بیشتر از گذشته به چشم بخورد.

وزیردادگستری ارتباط مستقیم با مردم در قالب سفرهای استانی همراه با نو آوری را از ویژگیهای رئیس جمهور منتخب مردم عنوان کرد و گفت: حرکت برنامه ریزی شده برای اصلاح ساختار اقتصادی، ریسک پذیری و اجرای برنامه های کلان، ادامه برنامه هدفمندی یارانه ها و محرومیت زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم که مهمترین دغدغه امام و رهبری بوده و هست از خواسته هایی است که قطعا باید رئیس جمهور یازدهم باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

بختیاری با اشاره به داشتن صلاحیت لازم رئیس جمهور برای مقابله با ترفندهای غرب و نقش بر آب کردن توطئه های دشمنان کشور گفت: البته سیاست های کلان کشور بر عهده رهبری است و باید رئیس جمهور بر اساس منویات مقام معظم رهبری گام بردارد.

وزیردادگستری اظهار داشت: دهمین خواسته از رئیس جمهور یازدهم استقامت برنامه ریزی شده در موضوع هسته ای ایران است که تاکنون در این خصوص موفق بوده ایم و باید ادامه یابد. همچنین پیشرفت در زمینه های علمی، فن آوری، نانو، هوا فضا و تمامی رشته های تخصصی همراه با تلاش مضاعف بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ و قوانین بالا دستی هم باید در برنامه های دولت یازدهم روی میز باشد.

بختیاری حضور فعال در عرصه های بین المللی و جهانی برای مقابله و خنثی کردن موج تبلیغاتی دشمن و همچنین داشتن روحیه اطاعت پذیری کامل از رهبری را از ویژگیهای رئیس جمهور یازدهم عنوان کرد و گفت: برخی از فرامین رهبری احکام حکومتی تلقی می شود و رئیس جمهور نباید چون و چرا داشته باشد و این روحیه اطاعت از رهبری خواست مردم است.

صادق بودن با مردم، درک درست از قوانین از دیگر خواسته های وزیردادگستری از دولت یازدهم بود که در این مورد گفت: عدم تفسیر نادرست از قانون چرا که تفسیر نادرست موجب می شود تا به خطا برویم و این به نفع انقلاب و مردم نیست.

وزیردادگستری اظهار داشت: داشتن ثبات مدیریتی لازمه حکومت داری است و رئیس جمهور بعدی باید در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشد چرا که ثبات در مدیریت کمک می کند تا تخلف کمتر شود.

وی گفت: رئیس جمهور یازدهم نباید برای خودش خط قرمز تعریف کند و بداند خط قرمز تنها در حکومت قانون و مقام معظم رهبری است.

بختیاری با بیان اینکه اهتمام لازم به مساله وحدت و هماهنگی با سایر قوا همیشه باید دغدغه روسای جمهور ایران باشد گفت: در دین اسلام آمده است دست خدا با جماعت است و قطعا وحدت لازمه پیروزی و شکیت تمامی سدها است.

جدیت در مبارزه با مفاسد اقتصادی، اهتمام بر سیاستهای کلان و اسناد بالادستی و ارتباط با علما و روحانیون و تقویت ریشه های فرهنگی در کشور از دیگر خواسته های وزیردادگستری از رئیس جمهور یازدهم بود و در این خصوص گفت: رئیس جمهور و مدیران دولتی نباید اسناد بالادستی و برنامه ها را در کشوی میزخود نگاه دارند و باید اجرایی شود.

بختیاری اظهار داشت: انتظار مردم از دولت یازدهم این است که هر سه قوه در کنار هم باشند. حضرت امام (ره) هم بر این نکته تاکید داشتند و حتی در جایی فرمودند سران قوا حتی اگر جلسه هم ندارند کنار هم بنشینند و چای بخورند.

وزیردادگستری در این گفتگو تاکید کرد: هر گونه اختلاف میان سه قوه موجب می شود تا مردم خون دل بخورند و رئیس جمهور یازدهم باید این نکته را توجه داشته باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات