مرتضی طلایی به پشت صحنه حوادث ۱۸ تیر ۷۸ اشاره کرد و گفت: به نظر من موضوع ۱۸ تیر پس از نقطه اولیه که در سال ۷۸ رخ داد پشت پرده اش این بود که جریان های سیاسی در داخل کشور به دنبال این بودند که ۱۸ تیر را در تقویم سیاسی کشور قرار دهند و همه ساله به بهانه این روز هر حرکتی که خواستند انجام دهند.

  مرتضی طلایی با اشاره به اظهارات روز گذشته حسن روحانی در خصوص وضعیت پلیس در حادثه کوی دانشگاه در سال ۸۷ گفت: در واقع حمله آقای روحانی به نقاط قوت محمدباقر قالیباف بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در زمان قالیباف با بیان اینکه حداقل به عنوان کسی که در متن ماجرا بودم، گفت: اگر آقای روحانی در سینه اش اطلاعات دارد سینه ما دردهای بسیاری دارد.

وی ادامه داد: آقایان یادشان نیست که آن دوره که برخی نمایندگان مجلس به جای اینکه در آرامبخشی کوی دانشگاه به پلیس کمک کنند با سوء استفاده از اختیارات نمایندگی شان داخل کوی دانشگاه شده و دانشجویان را برای حادثه آفرینی تحریک می کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در زمان قالیباف اضافه کرد: آیا یادشان رفته که آقای معین نامه نوشتند به ریاست جمهوری وقت تا با این مسائل برخورد شود.

طلایی اضافه کرد آیا یادشان رفته که یک ماه شبانه روزی به جای اینکه همراهی کنند با پلیس برای آرام سازی پشت جریان های حادثه تهران حضور داشته و هدایت و مدیریت می کردند.

به گفته طلایی شورای تأمین حاضر نبود با ما تشکیل جلسه برای حل و فصل مسائل دهد ولی حاضر بود با گروه های سیاسی دانشجویی بنشیند و تعامل کند برای ادامه دادن به اعتراضات. اینها را یادشان رفته سینه ما پر از درد است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در زمان قالیباف با تأکید دوباره به حمله روحانی به نقاط قوت قالیباف گفت: ما همان زمان حرفمان این بود که اگر اجازه دهید که در محیط های دانشجویی دانشجویان در داخل دانشگاه ها حرف بزنند مشروط به اینکه پا از محیط دانشگاه بیرون نگذارند و این بهترین مدل مدیریت محیط های دانشجویی است.

وی به پشت پرده حوادث ۱۸ تیر اشاره کرد و گفت: به نظر من موضوع ۱۸ تیر پس از نقطه اولیه که در سال ۷۸ رخ داد پشت پرده اش این بود که جریان های سیاسی در داخل کشور به دنبال این بودند که ۱۸ تیر را در تقویم سیاسی کشور قرار دهند و همه ساله به بهانه ۱۸تیر هر حرکتی که خواستند انجام دهند.

وی افزود: هنر قالیباف این بود که توانست ۱۸ تیر را از تقویم سیاسی کشور پاک کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در زمان قالیباف در پاسخ به این پرسش که انتقاداتی به وضعیت کلانتری ها در زمان قالیباف در پلیس روز گذشته مطرح شد، گفت: در هر مجموعه ای ممکن است عملکرد خوب وجود داشته باشد و همچنین آدم های بدی هم وجود داشته باشد اما بحث اینجاست که آقایان به جای آنکه به نیروی انتظامی در آن زمان بودجه دهند و آن را حمایت کنند تا بتوانند نیرو خوب جذب کنند و از نیروهایش حمایت کنند صرفا می نشستند و نیروهای انتظامی را نقد می کردند.

وی ادامه داد: اگر به بودجه های تخصیص یافته در آن زمان رجوع کنید بودجه نیروی انتظامی در آن دوره نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم پیدا کرده بود. در چنین شرایطی قالیباف نیروی انتظامی را متحول کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات