مدیر کل دفتر اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال آخرین آمار ازدواج و طلاق را در کشور اعلام کرد و گفت: آمار ازدواج مردان بالای ۳۵ سال و زنان بالای۳۰ سال طی سالهای اخیر دو برابر افزیاش یافته است.

علی اکبر محزون به آخرین آمارهای جمعیتی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آمارهای جمع آوری شده در سال گذشته، ۸۳۱ هزار و ۶۷۰ ازدواج در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: آخرین آمارهای جمعیتی در زمینه ثبت واقعه ازدواج نشان می دهد که در سال ۹۱،۸۳۱ هزار و ۶۷۰ ازدواج به ثبت رسیده است و مردان گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله با ۳۱۲ هزار و ۴۹۸ واقعه و زنان با همین سن با ۲۷۵ هزار و ۸۷۳ واقعه ازدواج بیشترین آمار ازدواج زوجین را به خود اختصاص داده اند.

به گفته وی، اما سهم ازدواج های بالای ۳۵ سال برای مردان و ازدواج های بالای ۳۰ سال برای زنان در آمارهای سال های اخیر همچنان رو به افزایش است بطوریکه سهم ازدواج های بالای ۳۰ سال برای زنان از ۱۰.۵ درصد در سال ۹۰ به ۱۱.۲ درصد در سال ۹۱ افزایش یافته و سهم ازدواج های بالای ۳۵ سال برای مردان نیز از ۸.۶ درصد در سال ۹۰ به ۸.۸ درصد در سال ۹۱ افزایش یافته است.

مدیر کل دفتر اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: براساس آمارهای موجود در سال ۸۴ سهم ازدواج های بالای ۳۵ سال برای مردان ۶.۷ درصد و ازدواج های بالای ۳۰ سال برای زنان ۶.۳ درصد بوده که این ارقام از افزایش حدود دو برابری سهم ازدواج های در سنین بالا در فاصله سال های ۸۴ تا ۹۱ حکایت دارد.

محزون به روز جهانی جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال نیز در سال جاری همگام با سایر دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله وزارت بهداشت، نسبت به برگزاری مراسم روز جهانی جمعیت اقدام خواهد کرد که در این زمینه تمامی ادارات کل و ادارات ثبت احوال سراسر کشور در این امر مهم برنامه های مفید و ارزنده ای را به اجرا خواهند گذاشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات