معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزایش احکام فرهنگیان با حقوق تیرماه در هفته جاری ابلاغ می شود، گفت: در سال ۹۲۹۱ در زمینه سرانه مدارس، امور پرسنلی کارکنان، عدم پرداخت بیمه طلایی به مدت ۹ ماه با مشکل مواجه بودیم اما در تیرماه امسال با تخصیص اعتبارات، مشکل سرانه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی حل می شود.

  وحید کیارشی در آخرین روز از سی امین اجلاس روسای مناطق آموزش و پرورش کشور که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است با ارائه گزارش بودجه آموزش و پرورش گفت: در سنوات گذشته به ویژه سال ۹۱ شرایط سختی را گذراندیم و همان طور که در کارگروه مفصل درباره آن عنوان شد، مشکلات و نیاز های شما در بحث روستا مرکزی، شبانه روزی، بدهی های اداری و اجرایی مشخص است.

وی افزود: وزرارتخانه اقداماتی در امور مالی انجام داده و در بین استان ها یکسان عمل کرده، به طوری که در سه سال گذشته به ویژه پارسال از مبلغ اندک حقوق باقی مانده حقوق را بین همه یکسان توزیع کرده ایم.

کیارشی با بیان اینکه کل اعتبار آموزش و پرورش استان ها ۵۸۰۰ میلیارد تومان است، اظهارکرد: درسال ۹۲ اعتبارات آموزش و پرورش به ۱۴هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده اما برآورد آن تا پایان سال بالای ۱۵هزار میلیارد تومان است و می توان گفت کل اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به سال ۸۷، سه برابر و نسبت به سال ۸۸،۵۰ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: در سال ۸۸ کل این اعتبارات ۹۸۰۰ میلیارد و امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. کل بودجه در فصل اول ۱۲۲ درصد رشد کرده و از سال ۸۸ تا ۹۲ حدود ۵۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق تیرماه همراه با احکام فرهنگیان در هفته جاری ابلاغ می شود، افزود: در سال ۹۲۹۱ در زمینه سرانه مدارس، امور پرسنلی کارکنان، عدم پرداخت بیمه طلایی به مدت ۹ ماه با مشکل مواجه بودیم اما در تیرماه امسال با تخصیص اعتبارات، مشکل سرانه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی حل می شود.

کیارشی گفت: سرانه مدارس شهریور ماه تأمین می شود و بودجه های مرتبط به کلاس های ضمن خدمت کتاب های جدید پایه سوم ابتدایی و اول متوسطه اول و آمادگی دفاعی تامین شد. ضمن آن که حق الزحمه خرداد و مردادماه فرهنگیان نیز شهریورماه پرداخت می شود و همچنین ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مطالبات آب برق و گاز نهایی شده و وزیر آموزش و پرورش با تعامل با وزارت نیرو این موضوع را تأمین می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات