رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اگر گفتار ناصوابی بوده از رسانه ها پوزش می خواهم، شخصاً عذرخواهی می کنم و شکایت های شخصی از رسانه ها را پس می گیرم.

محمدشریف ملک زاده امروز در نشست گزارش عملکرد ۸ ماهه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که در محل کاخ سعد آباد برگزار شد اظهار داشت: از رسانه ها می خواهم به دور از مسائل سیاسی و مواردی که از آنها فاکتور می گیرم حقایق را به معنای واقعی و خداپسندانه به مردم ارائه کنند.

وی افزود: اگر بنده نظری درباره رسانه ها داده ام پوزش می خواهم و اگر گفتار ناصوابی بوده شخصاً عذرخواهی می کنم.

وی افزود: بنده خودم رسانه ای هستم و خواهش می کنم که رسانه ها پیش از آنکه مطلبی را درج کنند به عنوان نوکر و مخلص می خواهم که از مدیران و کارشناسان ما بپرسند چون هر مطلبی برای ما در سیستم های نظارتی تبعات دارد.

وی درباره رتبه جهانی ایران در ثبت آثار میراث فرهنگی در یونسکو گفت: قبلاً رتبه ایران ۳۲ بوده و در حال حاضر به رتبه ۱۴ رسیده ایم که این موفقیت بزرگی است برای اولین بار نیز ثبت میراث معنوی و مکان رخدادها را در این دولت انجام داده ایم که همه اینها برکت حضرت حق در این سازمان بوده است که در زمان کوتاهی کارهای بزرگ چندین ساله را توانستیم انجام دهیم.

از همایش های ما برداشت های دیگر می شود


رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره برپایی همایش ها نیز گفت: یک کشور میلیاردها هزینه می کند تا آداب و رسوم کشورش را در داخل بتواند معرفی کند اما از برپایی همایش های ما برداشت های دیگر می شود.

ملک زاده افزود: به طور مثال در جشنواره صدای عشایر یک میلیارد و صد میلیون تومان عشایر نقاط مختلف ایران توانستند فروش داشته باشند.

یک ثانیه مانده به دولت بعد هم تعویض انجام می دهم


ملک زاده درباره تغییرات متعدد در معاونت ها و مدیریت ها گفت: بنده یک ثانیه مانده به دولت بعدی هم اگر کسی به وظیفه خودش عمل نکند تعویض را انجام می دهم. تمام انتصابات نیز در این مدت در کمیته انتصابات سازمان میراث فرهنگی صورت پذیرفته است.

هر کسی آبگوشت خورد نباید به گردن سازمان میراث فرهنگی انداخت

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه چگونه با تأخیر امروز پرواز ابوموسی، توسعه گردشگری قرار است محقق شود؟ گفت: وقتی رئیس سازمان هواپیمایی شدم پاسخ می دهم. هر کسی که آبگوشت بخورد به گردن سازمان نباید انداخت.

ملک زاده درباره شکایت های سازمان میراث فرهنگی از رسانه های مختلف نیز گفت: از جایگاه حقوقی از رسانه ها شکایت شده است.

شکایت شخصی از خبرنگاران را پس می گیرم


وی در پاسخ به اینکه  درباره رویه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر شکایت از شخص خبرنگار به جای شکایت از رسانه نیز گفت: شکایت های شخصی را پس می گیرم.

پرونده های میراث فرهنگی در دیوان عدالت اداری برای ثبت های قبل از ۸۴ است

آتوسا مؤمنی معاون میراث فرهنگی کشور نیز در این نشست گفت: یک هزار و ۶۲۲ اثر پیش از انقلاب ثبت شد و بعد از انقلاب تا سال ۸۴ این رقم به ۱۵ هزار اثر رسید و پس از آن به ۳۲ هزار و ۶۹۹ اثر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر با مشکلات جدی در تأمین بودجه و تعیین حریم برای آثار مواجه هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور درباره پرونده های مرمت و ساماندهی نیز گفت: تا سال ۸۴ حدود ۸ هزار و صد پرونده در دولت نهم ۱۰ هزار و ۱۶۱ پرونده و در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۶۱ پرونده مرمت و ساماندهی در کشور داریم.

مؤمنی درباره پرونده های درگیر دیوان عدالت اداری نیز گفت: پرونده های میراث فرهنگی که با دیوان عدالت اداری مشکل پیدا کرده اند آثار ثبت شده متعلق به قبل از سال ۸۴ هستند.

وی در خصوص انتشار خبری درباره اعلام فراخوان پژوهشگاه برای کاوش های بخش خصوصی در جیرفت تصریح کرد: ضوابط اجازه این موضوع را نخواهد داد موضوع حاکمیتی است. در این باره تصور می کنم عنادی وجود دارد.

انجام مطالعات امکان سنجی ۹۱۲ منطقه نمونه گردشگری

مجید ابوالفتحی معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این نشست اظهار داشت: این معاونت در سال ۸۶ در سازمان میراث فرهنگی ایجاد شد.

وی افزود: تعداد مناطق نمونه گردشگری در حال حاضر در کشور یک هزار و ۱۶۸ منطقه است که تنها ۷ مورد آن مصوب قبل از سال ۸۴ است، صد مورد از این مناطق عملیاتی شده اند که تا قبل از سال ۸۴ فقط یک مورد آنها عملیاتی شده بود. مطالعات امکان سنجی نیز برای ۹۱۲ منطقه نمونه صورت پذیرفته است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ۳ هزار مجتمع بین راهی داریم که ۹۲۶ واحد آن مربوط به دولتهای نهم و دهم است.

برپایی ۳ نمایشگاه ملی صنایع دستی در ۸ ماه

یحیی رحمتی معاون صنایع دستی کشور نیز در این نشست گفت: از سال ۸۹ بیمه هنرمندان صنایع دستی عملیاتی شده که تاکنون ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ نفر معرفی شده اند.

وی افزود: سالانه تنها یک نمایشگاه ملی صنایع دستی در کشور برپا می شد اما در ۸ ماه گذشته ۳ نمایشگاه ملی برپا شده است.

معاون صنایع دستی کشور از صدور یک هزار و ۲۱ جواز کارگاه صنایع دستی طی ۸ ماه گذشته نیز خبر داد.

به گفته رحمتی رقم صادرات صنایع دستی در سال ۸۴ حدود ۱۸۸ میلیون و ۶۷۶ هزار دلار بوده که در سال ۹۱ به ۷۳۳ میلیون و ۶۹۷ هزار دلار رسیده است.

۸ هزار میلیارد تومان، گردش مالی سفرهای نوروز ۹۲

منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور نیز در این نشست اظهار داشت: تا پیش از دولت نهم یک هزار و ۵۰۰ دفتر خدمات مسافرتی در کشور فعال بود که در حال حاضر به ۴ هزار و ۲۰۰ دفتر ارتقا یافته است که ۴۷۰ مورد آن مربوط به ۸ ماه گذشته بوده است.

وی درباره تعداد راهنمایان گردشگری نیز گفت: تا سال ۸۴ حدود ۲۵۰۰ راهنمای گردشگری فعال بوده اند که به ۶۲۰۰ راهنما در حال حاضر رسیده است.

معاون گردشگری کشور درباره تعداد تختهای اقامتی نیز تصریح کرد: تا پیش از دولت نهم ۱۲۰ هزار تخت وجود داشته که به ۲۹۰ هزار تخت رسیده است و رشد ۱۴۰ درصدی داشته است. امیدواریم تا پایان امسال هم به ۴۰۰ هزار تخت برسد.

جهانیان گردش مالی ناشی از سفرهای نوروزی را ۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که منجر به ایجاد ۱۰ میلیون شغل موقت در کشور شده است.

عبدالله نژاد معاون اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این نشست از ارتقای مدیران استانی به عنوان قائم مقام رئیس سازمان اشاره کرد و گفت: این اقدام در این دوره انجام شده که باعث تقویت عملکرد و ایجاد انگیزه در مدیران کل استانی شده است.

پریسا محمدی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی هم در این نشست گفت: باستان شناسی در ابوموسی انجام شده که نتایج آن در نشست تخصصی اعلام می شود و طی ۸ ماه گذشته ۱۴ کتاب توسط پژوهشگاه منتشر شده است.

شعبان پور معاون حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: کسانی که درباره واگذاری ها به بخش خصوصی اظهارنظر می کنند الفبای میراث فرهنگی را هم نمی دانند ما براساس قانون وظیفه این واگذاری ها را داریم اما عده ای به جای اینکه بگویند دست شما درد نکند انتقاد می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات