مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از انجام پیش ثبت نام برای سفر به عتبات عالیات در ماه های شهریور و مهر خبر داد.

مسعود اخوان گفت: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ ۲۹ مردادماه سال جاری لغایت ۱۵ مهر سال جاری هستند، با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http: //atabat. haj. ir) می توانند برای خود وهمراهانشان پیش ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه مورخ ۲۳ تیرماه لغایت ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۰ تیرماه خواهد بود.

اخوان در ادامه گفت: نتایج قرعه کشی روز سه شنبه اول مردادماه بر روی سایت پیش ثبت نام (http: //atabat. haj. ir) قابل رؤیت خواهد بود.

مدیرکل عتبات عالیات به جهت آشنایی کامل با مراحل و روش ثبت نام گفت: متقاضیان حتماً این موارد را در انجام پیش ثبت نام دقت کنند:

متقاضیان می توانند به یکی از دو روش ذیل نسبت به پیش ثبت نام عتبات عالیات اقدام کنند:

الف- پیش ثبت نام گروهی، از ۱ تا ۷ نفره (ثبت نام در این روش حداقل ۱نفر و حداکثر تا ۷ نفر می باشد)

ب- پیش ثبت نام گروهی، فقط ۳۵ نفره (ثبت نام در این روش می بایست حتماً ۳۵ نفر کامل باشد)

توجه مهم: افرادی که مبادرت به ثبت نام ۳۵ نفره می کنند درصورتی که تعدادی از آنها منصرف یا از آن گروه خارج شوند (گروه جدید تشکیل دهند) و عدد گروه به کمتر از ۲۵ نفر تقلیل یابد؛ گروه اولیه حذف شده و در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.

توجه: فقط ۱۵درصد ظرفیت اعزام مختص اعزام های گروهی (گروههای ۳۵نفره) است، لذا پیشنهاد می شود برای آنکه از امکان بیشتری برای تشرف بهره مند شوید، در گروه های حداکثر تا ۷ نفره ثبت نام فرمائید.

تذکرات مهم

۱- هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت نام سایت درج گردد.

۲- هر نفر فقط یکبار و در یک گروه می تواند (به عنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت نام کند و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابه جائی اسامی گروه خود باشد می تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت کند، که در این صورت اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

۳- کد ملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت احوال کشور مبنای عمل خواهد بود، لذا در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آورید.

۴- پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام (یکشنبه ۳۰ تیرماه) امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نمی باشد.

۵- با توجه به اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروان ها از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت نام الزامی است.

۶- در صورتیکه تعداد افراد پیش ثبت نام شده از ظرفیت اعزام در ماه های اعلام شده در استان های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه ها براساس قرعه تعیین و از طریق همین سایت به آنها اعلام می گردد و افراد مازاد بر ظرفیت حذف خواهند شد.

۷- قرعه کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه (قیدشده در سیستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب نمائید.

۸- تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

۹- کد ملی همه افراد ۱۰ رقمی بوده و باید کلیه ارقام (صفرهای سمت چپ) آن بطور کامل در فرم ثبت شود.

۱۰- پس از تکمیل فرم و ثبت آن، اطلاعات دریافتی جهت کنترل نمایش داده می شود، اطلاعات نمایش داده شده را به دقت کنترل و در صورت صحت، گزینه تأیید را انتخاب و نسبت به قطعی نمودن پیش ثبت نام خود اقدام نمائید. چنانچه اطلاعات نمایش داده شده صحیح نیست با انتخاب گزینه بازگشت و اصلاح مجدد نسبت به رفع مغایرت ها اقدام نمائید.

۱۱- پس از قطعی نمودن پیش ثبت نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می دهد که این شماره را یادداشت کرده و برای پیگیری های بعدی نزد خود نگهداری کنید.

۱۲- داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ اعزام ضروری است ضمنا فرزندان بالای ۱۷ سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند.

۱۳- فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی به غیر، میسر نمی باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات