حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در اطلاعیه ای شعار حج سال ۹۲ را «حج؛ معنویت، هم اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام کرد.

  پس از بررسی های کارشناسی و تأیید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شعار حج ۹۲ « حج؛ معنویت، هم اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام شد.

تبیین اهتمام حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به وحدت مذاهب اسلامی و به ویژه نمایش تجلی عینی آن در صحنه حج و آگاه بخشی و هشیار سازی جهان اسلام نسبت به سیاست های اسلام ستیزی و ایران هراسی از جمله مهم ترین دلایل انتخاب شعار امسال به شمار می آید.

همچنین مبارزه با تفرقه و اختلافات دینی و فتنه مذهبی و قومی درون امت اسلام، استفاده از فرصت بی بدیل حج برای خودسازی و توشه گیری برای خود، خانواده و اجتماع، نمایش شکوه عزت و پایبندی زائران ایرانی به ارزش های دین و اصلاح رفتار، گفتار و کردار زائران ایرانی در طول سفر از دیگر اهداف انتخاب این شعار شمرده می شود.

مشارکت گسترده، منسجم و منظم زائران ایرانی در نمازهای جماعات در حرمین شریفین و ترویج رفتار کریمانه با زائران کشورهای اسلامی، تقویت عزت و شأن کشور، انقلاب و مذهب در انظار مسلمانان سایر کشورها، طرح عمده ترین چالش ها و مسایل جهان اسلام و راه حل یابی برای آن و ایجاد سازوکاری برای ایفای نقش علما و فرهیختگان امت اسلامی در مواجهه با این چالش ها و مسایل نیز از اهداف شعار سال عنوان شده است.

شعار حج سال ۹۱ از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با عنوان « عزت، همبستگی، مسئولیت اسلامی» اعلام شده بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات