بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت رفاه و بهداشت، از این پس «یارانه دارو» که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد بر اساس جمعیت تحت پوشش و سرانه درمان بین سازمان های بیمه گر توزیع می شود.

محمدباقر هوشنگی مدیرکل بیمه های سلامت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق این تفاهم نامه سه نوع یارانه دارو به سازمانهای بیمه گر تعلق می گیرد، اظهار کرد: ۱۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به مابه التفاوت تغییر نرخ ارز مرجع (۱۲۲۶ تومان) با نرخ ارز مبادله ای (۲۴۵۸ تومان) است که قرار است به تمام اقلام دارویی تحت پوشش سازمان های بیمه گر در کشور تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به بیماران خاص (کلیوی، تالاسمی و هموفیلی) است و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز مربوط به یارانه بیماران صعب العلاج و سرطانی است.

هوشنگی تاکید کرد: قرار شده است که بر اساس سرانه درمان و جمعیت تحت پوشش سازمان های بیمه گر این یارانه میان این سازمان ها توزیع شود.

  پیش از این قرار بود وزارت بهداشت مابه التفاوت تغییر نرخ ارز دارو را به حساب خانوارها واریز کند که وزارت رفاه با این موضوع مخالفت کرد.

به گفته مدیرکل بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توزیع یارانه دارو، قیمت داروها همانند سالهای گذشته تنها رشدی ۱۵ تا ۲۰ درصدی خواهند داشت، چرا که مابه التفاوت قیمت ها میان سازمان های بیمه گر توزیع می شود.

هوشنگی در پایان افزود: پرداخت مابه التفاوت قیمت داروی بیماران از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مردادماه بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود و پس از آن نیز پرداخت ها بر عهده سازمان های بیمه گر است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات