زلزله ای به شدت ۳ ریشتر بامداد امروز شنبه چالانچولان در استان لرستان را تکان داد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه گفت: این زمین لرزه با شدت ۳ ریشتر در چالانچولان از توابع شهرستان دورود در استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت یک و ۱۸دقیقه و ۶ ثانیه بامداد امروز شنبه ذکر کرد و بیان داشت: تا کنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

وی عمق وقوع این زمین لرزه را هشت کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۸۳ و ۳۳.۷۷ بوده است.

این زلزله سه ریشتری در حالی رخ می دهد که استان لرستان طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد وقوع ۱۰ زلزله خفیف در مناطق مختلف استان بوده است.

در این مدت شهرستانهای کوهدشت، الشتر، بروجرد و خرم آباد با زلزله های ۱.۵، ۱.۶، ۱.۴ و ۱.۹ ریشتری تکان خورده اند. همچنین کونانی با زلزله ۲.۶ ریشتری و شهر زاغه با سه زلزله ۱.۸، ۱.۵ و ۲ ریشتری در این مدت شاهد وقوع این پدیده بوده اند.

چالانچولان نیز علاوه بر زلزله سه ریشتری بامداد امروز، روز گذشته با وقوع یک زلزله خفیف ۱.۹ ریشتری تکان خورده بود.

بنابر این گزارش استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات