فرمانده نیروی انتظامی در مورد طرح شناسنامه دار کردن زنان خیابانی گفت: مشخصات این افراد در سیستم ثبت می شود تا مشخص شود کدام یک حرفه ای هستند تا از طریق بهزیستی نسبت به اصلاح و اشتغال آنان اقدام شود.

  سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه انتظامی در پاسخ به برخی تبلیغات ماهواره ای و اینترنتی در مورد پدیده مد و لباس، گفت: در کل ساماندهی مد و لباس از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید صنف پوشاک و لباس است.

وی با بیان اینکه اگر با مدسازی سعی بر تغییر ذائقه داشته باشند و از طریق ماهواره ها و فضای مجازی اقدام به چنین فعالیتی کنند، یک کار خلاف است، گفت: هر ساله توزیع و تولیدکنندگان پوشاک جلساتی را می گذارند و تذکراتی به آنان داده می شود، اما طبیعتا اگر مشخص شود تخلفی دارند، با آن برخورد می شود.

وی در مورد کاهش آمار جرایم ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه جو روانی ماه مبارک رمضان و فضای آرامش دهنده این ماه موجب شده است که میزان جرایم کاهش یابد، گفت: عمدتا نزاع کمتر شده است، چرا که تعطیلی و کاهش ساعات کار در این زمینه موثر بوده است.

فرمانده ناجا با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی سفرها به مناطق شمالی کشور، گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد ۲۰ درصدی بهبود امنیت و کاهش جرایم بوده ایم.

طرح امنیت اخلاقی در حال نوسازی است
ناجا در موضوع امنیت اخلاقی فقط مجری است نه سیاستگذار
سند عفاف و حجاب تا ۳ ماه آینده نوسازی می شود

احمدی مقدم در مورد تغییر شیوه اجرای طرح های امنیت اخلاقی همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم، گفت: نیروی انتظامی نظرات خود را در این زمینه اعلام کرده است و طرح امنیت اخلاقی در حال نوسازی است و باید قبول کنیم که اصل فرهنگ، بر عفاف و حجاب تاکید دارد و ناجا بارها اعلام کرده است که ما تنها مجری هستیم و سیاستگذار نیستیم.

وی با بیان اینکه ظرف دو تا سه ماه آینده شاهد نوسازی سند عفاف و حجاب هستیم، گفت: وظایف دستگاه ها با رویکرد فرهنگی تدوین شده است و امیدواریم دولت جدید در تهیه این سند مشارکت داشته باشد، چرا که سند عفاف و حجاب قبلی در پایان دولت آقای خاتمی تدوین شده و در پایان هم تهیه کنندگان آن سند و هم دولت آقای احمدی نژاد که مجری آن بود، انتقاد داشتند و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شد. اما امیدواریم با مشارکت دولت جدید شاهد نوسازی این سند باشیم.

هیچ اتفاق جدیدی در خصوص پرونده خاوری نیفتاده است
دولت کانادا در پرونده خاوری با ما همکاری نکرده است

فرمانده ناجا همچنین در مورد آخرین اتفاقات در پرونده خاوری، گفت: هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است و همان فعالیت هایی بوده که در گذشته انجام دادیم و دولت کانادا همکاری با ما در این زمینه نداشته و حتی سفارت خود را تعطیل کرده اند و ما از طریق سازمان اینترپل جهانی این مساله را پیگیری می کنیم.

شناسنامه دار کردن زنان خیابانی به مفهوم صدور جواز یا پلاکی برای فعالیت آنها نیست
پلیس اقتصادی به هیچ جا نرسید
دنبال مزاحمت و موی دماغ شدن در پلیس اقتصادی نیستیم

وی در پاسخ به سئوال ایسنا مبنی بر طرح ناجا برای شناسنامه دار کردن زنان خیابانی، گفت: این گونه نیست که به مانند گذرنامه، دفترچه خاصی برای این زنان صادر شود و یا مجوز و یا پلاکاردی نصب کنیم.

احمدی مقدم با بیان اینکه برداشت ناصوابی از طرح شناسنامه دار کردن زنان خیابانی شده است، گفت: شناسنامه دار کردن بدین معنا که نام این افراد در سیستم ثبت و مشخص شود کدام یک حرفه ای هستند تا از طریق بهزیستی نسبت به اصلاح و اشتغال آنان اقداماتی صورت گیرد. چرا که برخوردها باید فنی و تخصصی تر باشد. اما این شناسنامه دار کردن بدین معنا نیست که جواز و یا پلاکی برای فعالیت این افراد داده شود که این مسئله نه تنها شدنی نیست، بلکه درست هم نیست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سرانجام پلیس اقتصادی به کجا رسید، گفت: پلیس اقتصادی به هیچ جا نرسیده و منتظریم دولت جدید مستقر شود تا ببینیم رویکرد دولت جدید چه است تا فضا برای فعالیت های پیشگیرانه و مبارزه با جرایم اقتصادی فراهم شود و ناجا به دنبال یک فضای تعاملی و نه مزاحمت و موی دماغ شدن است.

توضیحات احمدی مقدم در خصوص رصد تیپولوژی در کشور
تغییرات حجاب نسبت به ماه و سال قبل چشمگیر نیست
ماجرای حمله یکی از اراذل و اوباش به خودرو فرمانده ناجا

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس اقتصادی می تواند با شناخت رویکردها و جرایم به بحث پیشگیری و پیش بینی وارد شود، در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه رصد و فیلمبرداری سطح جامعه در مورد رصد تیپولوژی، گفت: فیلمبرداری با مستندسازی برای رصد تیپولوژی متفاوت است. به عنوان مثال ماموران نسبت به تیپ و حجاب افراد جامعه در یک ساعت خاص مثلا در ساعت هشت صبح فلان ایستگاه اتوبوس اقدام می کنند تا ببینند تیپ و حجاب در چه وضعیتی است.

وی با بیان اینکه تغییرات حجاب نسبت به ماه و سال قبل چشمگیر نیست، گفت: گاها دیده شده است که تلاش می شود فضاسازی شود که بی حجابی در جامعه بیشتر شده است، اما مستندات پلیس نشان می دهد که چنین چیزی اتفاق نیفتاده؛ هر چند که ممکن است که به ندرت یک نفر تجری کند، اما نباید این مساله را تعمیم دهیم. به عنوان مثال چندی قبل در ماه مبارک رمضان همراه خانواده ام در کرج تردد می کردیم که یک خودرو خلاف جهت با خودروی ما برخورد کرد که من به آن اشاره کردم که دور بزند و در موافق جهت حرکت خودروها ادامه مسیر دهد که ناگهان دیدم یک آدم قوی الجثه که لات رفتاری تمام عیار بود، وارد شد و به قصد دعوا مشتی را بر روی کاپوت ماشین مان زد که بلافاصله محافظان من نسبت به مهار این فرد اقدام کردند، اما به آنان اشاره کردم که رهایش کنید که فردا روزی عنوان نشود که چون زور داشتند، این فرد را دستگیر کردند. اما بعدا مشخص شد که این فرد از یکی از اراذل و اوباش معروف بوده که کسبه نیز از دست آن شاکی هستند و حتی از محافظان من تشکر کردند که این فرد را دستگیر کردند.

نباید افرادی عنوان کنند که با تغییر دولت، گستاخی در حوزه اخلاق بیشتر شده است
ما به تمدید عادت داریم و نمی دانیم که آخر این فرماندهی کجاست!

به گزارش ایسنا، احمدی مقدم با بیان اینکه در همه جا افراد وقیح و گستاخ وجود دارد، اما این افراد در اقلیت هستند، گفت: نباید گستاخی این افراد را تعمیم داد و جریان سازی کرد و حتی نباید افرادی عنوان کنند که با تغییر دولت، گستاخی در حوزه اخلاق بیشتر شده و برخی می گویند که چادر را بردارید که نوبت ما رسیده، البته من منکر مواردی جزئی در این حوزه نیستم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به فرصت یکساله شما تا پایان دوران فرماندهی تان اولویت کاری شما چیست؟ گفت: ما به تمدید عادت داریم و نمی دانیم که آخر این فرماندهی کجاست. اما فکر کردن به این مقوله که فرصت کمی باقی مانده است، موجب می شود که تحرک خود را افزایش دهیم تا در زمان تحویل فرمانده بعدی، کارهای عقب مانده نداشته باشیم.

وی در مورد شماره گذاری خودروهای لوکس و خارجی، گفت: اگر گمرک نسبت به ترخیص خودرویی اقدام کرده و سازمان استاندارد نیز آن را تایید کند، ما نیز نسبت به شماره گذاری آن اقدام می کنیم، اما نباید این مهم ترویج یابد، چرا که جامعه ما پذیرش رفتار تکبر آمیز را سخت قبول می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات