پسر کینه جو که دوست خود را با شلیک گلوله در خیابان فرشته به قتل رسانده و با خودروی ۳۰۰ میلیونی مقتول از محل گریخته بود به زودی در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.

به گزارش افکارنیوز، چهارم دی سال گذشته، وقوع یک مورد فوت مشکوک در خیابان فرشته خیابان مریم شرقی به کلانتری۱۰۱ تجریش اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جوانی به نام" دانیال. م" ۲۴ساله به علت اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است.

با آغاز تحقیقات از اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان دریافتند که خواهر مقتول حدود ساعت ۲۳ پس از مراجعه به خانه، با جسد برادرش در داخل اتاق میهمانی مواجه می شود. خواهر مقتول با تماس تلفنی با پدر خود، موضوع را به اورژانس نیز اطلاع می دهد که با حضور عوامل اورژانس و اعلام خبر مرگ مقتول، بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت های پلیسی به کلانتری ۱۰۱ اعلام می شود.

در ادامه تحقیقات و بر اساس اظهارات اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان دریافتند که قاتل یا قاتلین پس از ارتکاب جنایت اقدام به سرقت دو عدد شمعدانی به ارزش ۲۰ میلیون تومان، یک تخته فرش، یک عدد گیتار برقی، یک عدد لب تاپ و یک دستگاه خودرو BMW متعلق به مقتول به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان کرده اند.

در بررسی محل جنایت هیچگونه آثاری که نشان از درگیری میان مقتول با قاتل یا قاتلین وجود داشته باشد، کشف نشد. به همین خاطر با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلین از افراد آشنا و به احتمال بسیار زیاد از دوستان مقتول هستند که با استفاده از همین آشنایی و بدون هرگونه تخریب در خانه و یا درگیری با مقتول وارد خانه شده و با استفاده از غفلت مقتول وی را در یک لحظه از ناحیه پشت سر و از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار داده اند.

کاراگاهان اداره دهم در ادامه، با شناسایی تعدادی از دوستان و افراد نزدیک به مقتول در تحقیقات نامحسوس خود دریافتند که یکی از دوستان مقتول به نام" محمد. د" ۲۳ ساله از چندی پیش و به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و نگهداری یک قبضه سلاح کمری کرده و در چندین نوبت و برای بزرگ نمایی، اسلحه را در میان دوستان خود به نمایش گذاشته است.

با شناسایی" محمد. د" و با توجه به ارتکاب جنایت با اسلحه کمری، بلافاصله کارآگاهان محل سکونت او را مورد شناسایی قرار داده و در ادامه دریافتند که وی همزمان با روز جنایت و پس از مراجعه به خانه، در کمتر از چند ساعت محل سکونت خود را ترک کرده است.

کارآگاهان اداره دهم با شناسایی مخفیگاه محمد در خیابان دامپزشکی و اطمینان از حضور وی، با انجام هماهنگی با مقام قضایی، صبح ششم دی با ورود به مخفیگاه محمد، او را قبل از هرگونه اقدام برای استفاده از سلاح گرم همراه خود دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف گیتار برقی متعلق به مقتول و همچنین مبلغ یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان حاصل از فروش فرش سرقت شده از محل جنایت شدند.

با توجه به دلایل به دست آمده از محل دستگیری، محمد به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه خود با اعتراف صریح به ارتکاب جنایت، محل پارک خودرو متعلق به مقتول را نیز به کارآگاهان نشان داد که خودرو BMW نیز در میدان جمهوری خیابان ارومیه کشف شد.

محمد در ادامه اعترافات خود عنوان داشت: با نیت قبلی و به منظور قتل به محل جنایت رفتم و با شلیک گلوله از پشت سر و در حالیکه دانیال بر روی تخت نشسته بود، وی را به قتل رساندم. قتل را با انگیزه سرقت انجام نداده و سرقت را تنها برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات پلیس انجام دادم.

متهم در خصوص شب جنایت نیز گفت: پس از رسیدن به در خانه دانیال و خوردن مقداری غذا، در حالیکه پیش از آن تصمیم به کشتن دانیال گرفته بودم به جلو آئینه رفته و با استفاده از موقعیت، از پشت سر به دانیال شلیک کرده و او نقش بر زمین شد.

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت، بازپرس جنایی تهران برای محمد به اتهام سرقت، قتل عمدی و نگهداری سلاح قرار مجرمیت صادر کرد که با تائید قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

پسر جنایتکار بزودی در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار می گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات