بنابر گزارش پلیس هند افراد سودجویی که استفاده از فیل ها آنان را وادار به گدایی در سطح شهر دهلی نو می نمودند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش افکارنیوز ، رویترز اظهار کرد: مالکان و افراد سودجو با استفاده از فیل ها آنان را وادار به گدایی در سطح شهر دهلی نو پایتخت هندوستان می نمودند که اقدامی غیرقانونی در منطقه است.

به گزارش این خبرگزاری پس از شناسایی این افراد سودجو که فیل ها را برای دریافت پول نقد تربیت کرده اند دستگیر شدند.

یکی از فیل هایی که در این عملیات نجات پیدا کرد ۱۸ سال دارد و مبتلا به درد شدید مفاصل و چاقی است که به سختی می تواند راه برود که با تلاش پلیس و همت دوستداران حیوانات توسط جرثقیل به کامیون مخصوص حمل حیوانات به یک باغ وحش برای درمان فرستاده شد و پس از دوره درمان به زیست گاه اصلی خود در مناطق جنگلی هند فرستاده خواهد شد.

این فیل توسط صاحب خود پنهان شده بود و صاحب وی به دور از چشم بازرسان حیاط وحش و پلیس فیل بیچاره را وادار به گدایی از افراد به ویژه گردشگران می نمود.

به گزارش این خبرگزاری این فیل که مثال کلاسیک از فیلم های اسیر شده است که شرایط آنان نادیده گرفته شده و با توجه به جهل و حرص و طمع صاحبان آنان مورد سو استفاده قرار می گیرند.

در یک برنامه مسئولین حیات وحش اس او اس در حال همکاری با دولت های ایتالیایی و دولت هند در مورد شناسایی فیل های اسیر شده توسط مالکان شخصی و بازگرداندن آن ها به زیست گاه اصلی شان است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات