مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، بارش باران و کاهش ۱۰ درجه ای دما در کشور هشدار داد.

به گزارش افکارنیوز ،  عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به این که یک موج کوتاه از روز چهارشنبه از نوار شمالی کشور عبور می کند و سبب بارش باران، وزش باد و کاهش دما در مناطق مختلف کشور می شود افزود: بر این اساس از بعد از ظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه به سبب افزایش سرعت باد، در استانهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سپس بوشهر گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می شود که در این مدت در استانهای تهران، قم، مرکزی، شمال اصفهان، سمنان، شرق استان کرمان و شرق استان یزد نیز به تناوب شدت باد افزایش می یابد.

به گفته وی، همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارش باران مداوم و در برخی نقاط با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود که در این مدت دریای خزر نیز به سبب باد شدید، مواج است. همچنین طی روزهای چهارشنبه تا جمعه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور بویژه نیمه شمالی، کاهش می یابد که کاهش دما در سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۱۰ درجه و در سایر نقاط کشور بین ۳ تا ۵ درجه پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: بر اساس نقشه های پیش یابی امروز در سواحل شمالی و برخی نقاط شمال غرب ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. شدت بارش در استان گیلان و غرب مازندران بوده و دریای خزر نیز مواج است و در روز سه شنبه از میزان بارش در نواحی ذکر شده کاسته می شود که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ هوای خنک در نوار شمالی ضمن کاهش نسبی دما در این نواحی، ابرناکی و بارش مجددا در سواحل شمالی و با شدت کمتر در برخی نقاط شمال شرق رخ خواهد داد.

امیدوار با اشاره به این که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز خلیج فارس مواج خواهد بود تصریح کرد: همچنین در روز چهارشنبه پدیده گرد و غبار در جنوب غرب این کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد در ارتفاعات و افزایش ابر خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات