سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خرید ۴۵ هزار بخاری تابشی برای مدارس گفت: با ورود این بخاری ها به مدارس به تدریج از شر بخاری های نفتی خلاص می شویم ضمن اینکه در حوزه بیمه طلایی فرهنگیان برنامه های جدید داریم.

به گزارش افکارنیوز ، علی اصغر فانی با حضور در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر اظهار داشت: پیشنهاد رئیس جمهور برای اجرای زنگ کتاب در مدارس حکایت از این دارد که ایشان به موضوع کتاب و کتاب خوانی نظر ویژه ای دارند؛ هم اکنون مطالعات دانش آموزان محدود به کتاب درسی است ولی با تشکیل زنگ کتاب در مدارس می توان دانش آموز را با کتابخوانی انس داد.

وی افزود: دیدگاه های رئیس جمهور با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همخوانی دارد و کمیته ای متشکل از بخش های مختلف آموزش و پرورش برای تحقق این محورها بررسی های لازم را انجام خواهد داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شاداب سازی مدارس گفت: باید دانش آموزان در محیطی دور از اضطراب و استرس تحصیل کنند و مولفه های اضطراب از محیط های مدارس حذف شود.

فانی ادامه داد: کنکور یکی از موضوعاتی است که موجب اضطراب دانش آموز می شود همچنین نقش و مسئولیت دانش آموز در مدرسه و تقویت روابط انسانی موجب شاداب سازی محیط تحصیل می شود همچنین در این زمینه باید رنگ آمیزی محیط مدرسه، ایجاد فضای و تغییر شیوه های تدریس توجه داشت.

وی درخصوص مقاوم سازی مدارس عنوان کرد: امسال ۵۰۰۰ کلاس درس توسط آموزش و پرورش تحویل داده شده است که باید بگویم جمعیت دانش آموزی نسبت به دهه ۷۰ دو سوم کاهش یافته و فضای آموزش ۱.۵ برابر افزایش یافته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بحث گردشگری یکی از موضوعات رفاهی معیشتی معلمان است، افزود: هم اکنون نمی توانیم امکانات مناسبی را برای سفر فرهنگیان فراهم کنیم بنابراین در این حوزه تلاش خواهیم کرد ضمن اینکه برای بیمه طلایی فرهنگیان برنامه هایی را برای ارائه خدمات وسیع تر مدنظر داریم.

فانی با اشاره به خرید ۴۵ هزار بخاری تابشی برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس عنوان کرد: تلاش می کنیم تا با ورود این بخاری ها و استفاده از آنها در مناطق محروم از شر بخاری نفتی خلاص شده و آن را حذف کنیم.

وی درخصوص هنرستان ها گفت: در حوزه کار و دانش ۳۰۰ رشته مختلف داریم که تلاش می کنیم در این حوزه خرید آموزش داشته باشیم و از امکانات سایر دستگاه ها همچون وزارت جهاد کشاورزی برای آموزش دانش آموزان استفاده کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات