عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از زمان اجرای هدفمندی یارانه پخت نان در کشور متولی ندارد و از این لحاظ بهداشت در خطر است این در حالی است که فرمانداری ها هم هیچ نقشی در این زمینه ندارند

به گزارش افکارنیوز ، معصومه آباد در هفتمین جلسه علنی شورای دوره چهارم شهر تهران بعد از پایان گزارش ارائه شده درباره طرح سنجش عدالت در شهر تهران اظهار داشت: اگر هر یک از شاخص های ارائه شده در این طرح را استخراج کنیم آنهایی قابلیت تحلیل دارد که شهرداری اختیاراتی برای پرداختن به آن داشته باشد تا نتیجه مناسب حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور باید مبتنی بر عدالت در شهر اجرا می شد نه سنجش عدالت در سلامت، ادامه داد: مولفه های بسیار زیادی داریم که می شد روی آنها فکوس و براساس آن بودجه بندی های شهر را تعیین کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: قرار نبود شهرداری تهران این طرح را اجرا کند تا به اطلاعاتی که ثبت احوال، ادارات آب و مسکن دارند دست یابیم. یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه اجرای این طرح بوده اما فکر می کنم این طرح بیشتر مناسب وزارت بهداشت است! بنابراین پیشنهاد می کنم این وزارتخانه هزینه بخشی از طرحی که تهیه شده را بپردازد و از آن استفاده کند.

اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران بعد از پایان این گزارش به تذکر آیین نامه ای اشاره کرد و گفت: اگر دستگاه های دولتی با ما همکاری نکنند زحماتی که برای اجرای این طرح کشیده شده بی نتیجه خواهد بود. بر اساس بازدیدی که داشته ام مدارس جنوب تهران وضعیت خوبی ندارند این در حالی است که نظارت بر بیمارستان های تهران نیز کم است؛ آیا مدیران دولتی اجازه می دهند بر اساس قانون در این حوزه ها نظارت داشته باشیم.

وی افزود: از زمان اجرای هدفمندی یارانه پخت نان در کشور دیگر متولی ندارد و از این لحاظ بهداشت در خطر است این در حالی است که فرمانداری ها هم هیچ نقشی در این زمینه ندارند و سلامتی مردم واقعاً در خطر است.

هادی ساعی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه گزارش ارائه شده آماری و تحقیقاتی بود، گفت: ما می خواستیم بدانیم در وظایفی که برای شهرداری در این حوزه تعیین شده چقدر کار انجام داده ایم اما گزارش ارائه شده از مسیر اصلی خارج شد.

فاطمه دانشور عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئله ای که در این طرح مغفول مانده وضعیت اقشار آسیب دیده به ویژه کودکان کار و زنان بود، گفت: یکی از عمده ترین معضلات کودکان کار سوء تغذیه است و در جنوب غرب تهران هنوز کودکانی هستند که با آب جوی استحکام می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حاشیه شهر تهران ۱۰۰ نفر که شامل ۲۵ خانوار هستند از یک حمام استفاده می کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه تحقیق و پژوهش امر بسیار مهمی است، اگر شورای شهر هم مرکز تحقیق و پژوهشی مانند مجلس شورای اسلامی داشته باشد بهتر به نتیجه خواهد رسید.

احمد حکیمی پور بعد از پایان اظهارات اعضای شورای شهر از بحث های پیش آمده انتقاد کرد و گفت: موضوعاتی که به بحث های طولانی مدت منجر می شودو زمان بسیاری از جلسه را به خود اختصاص می دهد باید در وقت دیگری بررسی شود چرا که به عقیده بنده این جلسات شورا جای بحث های تئوری نیست.

اسماعیل دوستی نیز بعد از پایان اظهارات حکیمی پور از اینکه برخی از اعضای شورا وقت جلسه را برای ارائه این گزارش گرفته اند انتقاد کرد و گفت: مگر هزینه این جلسه کم است این گزارشی که ارائه شد لایحه نبود که اعضا بخواهند موافقت یا مخالفت خود را نسبت به آن اعلام کنند ما باید گزارش را بخوانیم ارزیابی کنیم بنابراین سخنرانی ها محمل قانونی و آیین نامه ای ندارد.

محسن پیرهادی یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز گفت: منشی هیئت رئیسه باید مدت زمان معینی را بین اعضایی که قرار است صحبتی داشته باشد تقسیم کند تا وقت جلسه اتلاف نشود.

محمد مهدی تندگویان نیز به هیئت رئیسه تذکر داد و گفت: خود شما به مدلی که گزارش ارائه می شود معترض می شوید در حالی که باید نحوه چگونگی ارائه این گونه گزارشات را خودتان تعیین کنید در واقع باید بگویید چه محورهایی در گزارش باید مطرح شود.

محمد هادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران نیز در پایان اظهارات اعضای شورای شهر با بیان اینکه باید کارهای مطالعاتی را انجام دهیم گفت: این کارهای مطالعاتی باید در اختیار شورا قرار گیرد تا شورا در قالب برنامه های پنج ساله از آنها استفاده کنند بسیاری از اقداماتی که در سطح محلات و مناطق انجام شده براساس خروجی های طرح سنجش عدالت در شهر بوده است.

وی تأکید کرد: بودجه صرف شده برای این طرح یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نبوده بلکه حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، این در حالی است که کل بودجه سلامت تهران در شهرداری سالی ۶ میلیارد تومان است که این رقم در قیاس با اعتبار کل شهرداری رقم بسیار کمی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات