سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به کانون زلزله ای ۷.۸ ریشتری در پاکستان که باعث کشته شدن بیش از ۴۰ نفر شده است، از عدم تلفات جانی و خسارات مالی در مناطق جنوب شرقی کشورمان خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، حسین درخشان با اشاره به آخرین وضعیت زلزله ۷.۸ ریشتری در پاکستان که برخی از مناطق جنوب شرقی کشورمان را نیز به لرزه درآورده بود، اظهار داشت: با اعزام نیروهای ارزیاب و امدادی هلال احمر به مناطقی همچون چابهار و سراوان هیچگونه تلفات جانی مشاهده نشد و خسارات مالی نیز در این مناطق گزارش نشده است.

وی افزود: بر اثر این زلزله بیش از ۴۰ نفر در کشور پاکستان جان خود را از دست داده اند ولی هنوز از ایران برای کمک رسانی استمدادی صورت نپذیرفته است، در نهایت در یکی از روستاهای ایرانشهر نیز بر اثر این زلزله شدید در کشور پاکستان فقط ۶ خانه «ترک های» برای آنان ایجاد شده بود.

پیام تسلیت و اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر ایران جهت ارسال کمک های بشردوستانه به پاکستان


در پی وقوع زلزله ای به بزرگی ۷٫۸ ریشتر در پاکستان، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پیامی به «ممنون حسین» رئیس جمعیت هلال احمر پاکستان ابزار همدری و آمادگی جمعیت هلال احمر ایران را جهت ارسال کمک های بشر دوستانه به پاکستان اعلام داشت.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، متن پیام محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به «ممنون حسین» رئیس جمعیت هلال احمر پاکستان به شرح زیر است: با نهایت تاسف مطلع شدیم، زلزله ای با قدرت ۷،۸ دهم ریشتر در جنوب غربی پاکستان به وقوع پیوسته و باعث خسارات جانی و مالی شده است.

از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تسلیت عمیق و همدردی خویش را به جنابعالی و آسیب دیدگان این زلزله ابراز می دارم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جهت تسکین آلام آسیب دیدگان این زلزله، آمادگی خود را جهت اعزام تیم های عملیاتی و امدادی، درمان اضطراری و همچنین ارسال اقلام ضروری و کمک های بشردوستانه اعلام می دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات