مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از مواج و طوفانی شدن خلیج فارس به سبب وزش شدید باد در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه خبر داد.

  عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به مواج و طوفانی شدن آب های خلیج فارس در این روزها، گفت: با توجه به این شرایط، توصیه می شود از انجام هر گونه عملیات دریایی در این مدت اجتناب شود و شناورهای سبک و قایق های تفریحی نیز از تردد در آب های خلیج فارس خودداری کنند.

وی همچنین از بارش پراکنده باران همراه با وزش باد و رگبار موقتی و تگرگ در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: از این رو آب گرفتگی معابر عمومی، افزایش حجم آب رودخانه ها و وقوع سیلاب و واردشدن خسارت به محصولات کشاورزی و باغداری و همچنین خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در حدود ۲۰ استان کشور نظیر کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، بوشهر، فارس، اصفهان، شمال هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از احتمال ریزش بهمن در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق برف گیر و مستعد رشته کوه البرز به سبب افزایش دما خبر داد و گفت: در برخی از نقاط استان های ایلام و خوزستان نیز گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات