رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امداد رسانی به بیش از ۱۰۰۰ حادثه دیده سیل در استان های شمالی کشور از شکسته شدن رکورد بارندگی ها در شهرهای قائم شهر و ساری خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، با توجه به سیل و آبگرفتگی در سه استان گلستان، خراسان شمالی و مازندران، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره تشریح آخرین اقدامات امدادی اظهار داشت: در مازندران ۷ شهر بهشهر، بابل، آمل، قائم شهر، فریدون کنار، جویبار و ساری دچار سیل و آبگرفتگی شدند، به طوریکه در قائم شهر در مدت ۴۵ دقیقه ۸۷ میلیمتر باران بارید و در ساری نیز در مدت ۳۰ دقیقه ۸۵ میلیمتر باران بارید که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید و ۵ روستا نیز در نکاح، ساری و قائم شهر دچار سیل و آبگرفتگی شدند که به آنها امدا درسانی صورت پذیرفت.

وی افزود: در مجموع در مازندران به یک هزار و ۹۳ نفر که دچار حادثه شده بودند امداد رسانی صورت پذیرفت و ۷ نفر نیز که دچار مصدومیت شده بودند به صورت سرپایی درمان شدند. ۵۶ موتور پمپ و لجن کش با کمک ۴۶ تیم امدادی یعنی ۱۸۳ امدادگر، آب ۲۸۰ واحد مسکونی تخلیه شد و در این راستا ۳۹۴ تخته موکت و ۳۳۸ تخته پتو به همراه ۲۵۲ بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد و در شهر بهشهر نیز توزیع بسته های غذایی همچنان ادامه دارد.

مظفر به سیل و آبگرفتگی در ۲ شهر و ۳ روستای گلستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در مجموع ۱۹۰ نفر دچار حادثه شدند که ۵ نفر مصدوم شده که یک نفر به صورت سرپایی درمان و ۴ نفر دیگر توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند. ۷۱ امدادگر نیز در قالب ۱۴ تیم توانستند با ۵ موتور آب و لجن کش ۶ واحد مسکونی و یک کارخانه را که دچار آبگرفتگی شده بود اقدامات لازم برای تخلیه آب آن را انجام دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: بر اثر طغیان رودخانه زیارت در روستای زیارت، ۲۵ خانوار شامل ۱۵۰ نفر که برای تفریح به آن روستا رفته بودند دچار حادثه شده بودند که امدادگران توانستند در مجموع با اقدامات امدادی این خانوارها را نجات دهند.

وی به اقدامات امدادی برای حادثه سیل و آبگرفتگی در خراسان شمالی نیز اشاره کرد و افزود: ۲۷ نفر نیز در این مناطق دچار حادثه شده بودند که اسکان آنان صورت پذیرفت و ۱۴ تیم در قالب ۶۸ امدادگر به آنان امداد رسانی کرده و ۵ تخته چادر برپا و ۱۰ تخته موکت به همراه ۸۷ بسته غذایی و نان بین آنان توزیع کردند.

مظفر با اشاره به نجات ۳ نفر در رودخانه ای در مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط در شهر بهشهر فرآیند امداد رسانی به حادثه دیدگان سیل و آبگرفتگی ادامه دارد و به شهرهای گیلان و اردبیل نیز هشدارها داده شده است که از فردا بارندگی های شدیدی در این مناطق آغاز خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات