معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد: وزارت اطلاعات گزارش کامل و مشروحی را از وضعیت قاچاق کالا و واردات کالا به کشور به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه کرده است که در حال بررسی و مطالعه آن هستیم.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مورد برگزاری آخرین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و محورهای این جلسه گفت: مهمترین محور این جلسه بررسی چالش ها و حاشیه ها و متن نظام واردات و صادرات کالا و قاچاق کالا در کشور بود. البته در موضوع وارادات بسیار دقیق تر وارد شدیم و در حال ریشه یابی برای اصلاحات در نظام واردات هستیم چرا که با این اصلاح می توانیم فساد اداری در این حوزه را کاهش دهیم.

وی افزود: گزارش مشروح و مفصل وزارت اطلاعات در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد و قرار شد با همکاری گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی و نظام بانکی این چالش ها به سرعت رفع شود. قطعا این اقدامات می تواند بستر فساد را به حداقل رسانده و حتی از بین ببرد.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد پرونده اشخاص هم وارد جلسه شود چون شنیده شده پرونده بابک زنجانی قرار است وارد دستور جلسه شود گفت: در این جلسه این موضوع مطرح نشد و ممکن است در جلسات بعدی این پرونده ها مطرح شود.

رئیسی همچنین بر اهمیت پیشگیری به عنوان یک اولویت مهم در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید حساسیت و توجه لازم به موضوع پیشگیری معطوف شود و امیدوارم که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت جدید بتواند به شناسایی منافذ فساد و برخورد با متخلفان و سوء استفاده گران بپردازد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات