یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح تشکیل کارگروه بررسی آیین نامه انتصابات شهرداری تهران مداخله در اختیارات شهردار و غیرقانونی است.

گروه اجتماعی - «محسن پیرهادی» ضمن بیان انی مطلب افزود: آنچه که در بین دوستان شورای شهری مطرح شد زودتر از موعد در دستور جلسه قرار گرفت و بسیاری از دوستان اصولگرا و اصلاح طلب این طرح را به صورت مشترک امضا کرده اند.

به گزارش افکار نیوز ، وی ادامه داد: بعد از جلسه با بحث کارشناسی که درباره اجرای طرح طرح تشکیل کارگروه بررسی آیین نامه انتصابات شهرداری تهران صورت گرفت مشخص شد که این کار مداخله در اختیارات شهردار تهران محسوب می شود.

پیرهادی با بیان اینکه عزل و نصب و انتخابات از وظایف قانونی شهرداراست، خاطرنشان کرد: شورای شهر میتواند نسبت به عملکردی که به شهر مربوط میشود نظارت کند اما قانون به ما این اجازه را نمیدهد که در انتصابهای شهردار دخالتی داشته باشیم.

وی معتقد است مطرح شدن این طرح در صحن علنی کار درستی نبود و اگر فرصتی برای رای گیری آن در جلسه فردا وجود داشته باشد، این طرح رای نخواهد آورد؛ زیرا این موضوع سیاسی نیست و بلکه مداخله در کار اجرا محسوب می شود.

پیرهادی درباره نقطه مثبتی که می تواند در تشکیل این کارگروه وجود داشته باشد نیز گفت: این طرح در صورتی درست است که شهرداری تهران برای انتصابات خود آیین نامه ای نداشته باشد و اما اکنون شهردار برای خود آیین نامه دارد حتی اداره کل انتصابات شهرداری تهران براساس شاخص های خود این کار را از طریق آزمون و راهکاری های دیگری انجام می دهد.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری می تواند در انتصاب بهینه به شهردار کمک کند و پیشنهاد دهد اما قالیباف باید اختیار تام داشته باشد تا بتواند مدیرانش را خودش انتخاب کند اما مسوولیت پاسخ به عملکرد کلان مدیرانش را هم باید در نظر بگیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات