بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی گردشگری از مردم ایران خواست هنگامی که سفر می کنند در انتخاب های خود دقت کنند و انتخاب آنها برپایه حفظ محیط زیست باشد.

به گزارش افکارنیوز ، گری لوییس نماینده سازمان ملل در ایران در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری که از ظهر یکشنبه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است پیام بان کی مون را به مناسبت روز جهانی گردشگری قرائت کرد.

در این پیام آمده است: روز جهانی توریست بر مسئولیت افرادی که در این صنعت مشغول به فعالیت هستند تاکید می کند تا از منابع آبی پاسداری کنند چون مصرف منابع آبی در حال افزایش است و شاهد تغییرات آب و هوایی هستیم. در سال بین المللی همکاری برای آب، از افرادی که در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند تقاضا می کنم مصرف آب را کاهش دهند و از مردم و افراد عادی می خواهم نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و برای حفظ منابع آبی در هنگام سفر در انتخاب هایشان دقت کنند و انتخاب آنان بر پایه حفظ محیط زیست باشد چون با ذخیره آب قادر خواهیم بود آینده ای که مدنظرمان است را بسازیم.

گری لوییس در ادامه خود را به عنوان هماهنگ کننده سازمان ملل معرفی کرد و گفت: پنج ماه در ایران فعالیت کرده ام و معتقدم صنعت توریسم برای کشورهایی که به این صنعت وابسته اند بسیار حیاتی است.

وی گفت: من با ماشین شخصی شهرهای مهم ایران را دیده ام و می توانم بگویم ایران میراث قوی دارد که می تواند از آن برای جذب توریست استفاده کند. در کنار این میراث غنی رفتار دوستانه و مهمان پذیری گرم مردم ایران را اضافه می کنم وقتی توریست به ایران می آید می خواهد اطمینان حاصل کند که از آن زیبایی ها می تواند استفاده کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات