استاندار تهران گفت: توسعه گردشگری عامل جهش اقتصادی استان است و دراین راستا ساماندهی و توانمندسازی مناطق گردشگری و تفریحی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش افکارنیوز، سید حسین هاشمی افزود: باید شرایطی فراهم کرد که گردشگران و مسافران هنگام حضور در منطقه گردشگری، امکان اقامت و توقف مناسب و ایمن داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا طرح ساماندهی و تامین تاسیسات زیرساختی اقامتی، رفاهی و خدماتی در مناطق گردشگری استان میتواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران ادامه داد: ایجاد محیط مناسب، تامین و توسعه زیرساخت‎ها و امکانات رفاهی و اقامتی لازم در مناطق دیدنی و تفریحی استان موجب توسعه و رونق صنعت گردشگری و آرامش بیشتر مردم وگردشگران خواهد شد.

استاندارتهرن افزود: تهران ظرفیت‎های گسترده و جاذبه‎های منحصربفردی در حوزه گردشگری دارد که باید زمینه لازم برای حضور گردشگران و مردم برای استفاده از زیبایی‎های این جاذبه ها را فراهم کرد.

وی با تاکید براینکه توسعه گردشگری می تواند مهمترین عامل برای جهش اقتصادی این استان باشد، گفت: صنعت گردشگری از بخش های مهم و موثر در زمینه توسعه و شکوفایی اقتصادی است که تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب با استفاده از توان بخش خصوصی است.

هاشمی گفت: به همین منظورباید طرح ایجاد و توسعه زیرساخت‎های گردشگری در مناطق زیبای گردشگری استان که عموما برای مسافران و گردشگران ناشناخته مانده با جدیت اجراخواهدشد و نظارت دقیق برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان در تمامی مناطق و جاذبه های دیدنی و تفریحی استان یکی از الزامات توسعه این صنعت است.

استاندار تهران با تاکید بر تسریع روند اجرای طرح‎های زیرساختی موردنیاز مناطق گردشگری استان، گفت: با ساماندهی روند تامین و توسعه زیرساخت‎های لازم مناطق گردشگری، شرایط لازم برای رونق و شکوفایی صنعت گردشگری استان با استفاده از تمامی ظرفیت‎های موجود فراهم می شود.

وی یادآورشد: ایمن سازی جاده و راه دسترسی مناطق گردشگری براساس معیارها و ضوابط استاندارد، توسعه شبکه های مخابراتی، روشنایی، آب آشامیدنی، ساماندهی محوطه مناطق با هدف سهولت دسترسی و رفاه گردشگران و ایجاد اماکن خدماتی، رفاهی و اسکان موقت از جمله اهداف طرح هایی است که میتواند موجب رونق صنعت گردشگری شود.

هاشمی افزود: متاسفنه جاذبه های گردشگری استان تهران آنچنان که باید به گردشگران معرفی نشده و عموما مسافران و گردشگران از این استان بعنوان شاه راه مواصلاتی به مناطق ساحلی شمال و دیگر مناطق کشور استفاده می کنند و اساسا در جذب گردشگر به استان باید تحولی اساسی صورت گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات