مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان از اجرایی شدن طرح آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج خبر داد و افزود: این طرح از ۱۵ مهرماه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) در چهار شهرستان استان به شکل پایلوت اجرا خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز، حمیدرضا گرشاسبی گفت: این طرح در چهار شهرستان اهواز، آبادان، اندیمشک و ماهشهر اجرا خواهد شد، چراکه این شهرستان ها جزو شهرهای اول تا چهارم دارای آمار بالای طلاق در استان خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و تعارضات اجتماعی بعد از ازدواج اجرا می شود، اظهار کرد: پس از یک سال بررسی دقیق و علمی بر روی علل طلاق در استان خوزستان به شناسایی آسیب های اجتماعی در اقلیم خوزستان پرداختیم که این امر با همکاری دانشگاه شهید چمران، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی و اداره امور اجتماعی استانداری در استان صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان افزود: پس از بررسی های انجام شده، این طرح مصوب شد تا زوجین پس از آزمایش های پیش از ازدواج، ۱۲ ساعت آموزش مهارت های زندگی بگذرانند که این مهارت ها شامل مسائل خانوادگی، مشاوره، مسائل بهداشتی و جنسی و… می شود.

گرشاسبی با بیان اینکه این طرح، مصداق شعار پیشگیری بهتر از درمان است، تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با استانداری و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی های لازم انجام شده است، اما برای بهتر اجرایی شدن این طرح نیازمند همکاری زوجین هستیم تا به وسیله این طرح زندگی مشترک خود را ایمن کنند و امیدواریم با پیشگیری و اشتیاق زوجین در این دوره ها بتوانیم آمار طلاق در استان را کاهش دهیم.

وی افزود: تمامی دروس از تولد فرزند گرفته تا مسائل فرزندپروری و… از نگاه اسلام پیش بینی و تدوین شده است و توسط اساتید مجرب این دوره ها برگزار خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات