وزیر دادگستری در حاشیه ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با ارزشمند خواندن قانون حمایت از کودکان آن را نیازمند اصلاحات دانست.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون حمایت از کودکان تاکید کرد: قانون حمایت از کودکان قانون ارزشمندی است و زوایای خوبی را در مورد حقوق کودک مورد توجه قرار داده است.

وی در ادامه افزود: روح حاکم بر این قانون بر ممنوعیت ازدواج استوار است ولی برای جلوگیری از حساسیت های موجود نیازمند بررسی و اصلاحات است.

وزیر دادگستری در ادامه با بیان اینکه احکام شرعی باید به قوت خودش باقی بماند، گفت: گرچه احکام شرعی باید به قوت خود باقی بماند ولی نباید در مورد آنها مسئله سازی کرد و در این لایحه اساس بر ممنوعیت ازدواج بر فرزند خوانده است.

پورمحمدی در واکنش به حقوق شهروندی افزود: حقوق شهروندی و قوانین ما فوق العاده قوی است ولی ما در اجرا و همچنین عدم همکاری ضعف هایی را داشته ایم.

وی با اشاره به بحث سازمان زندان ها و ثبت اسناد افزود: این موارد نیازمند بررسی بودجه و نیازهای نیروی انسانی و حل این مسائل از دغدغه های دولت است و من هم به عنوان رابط ۲ قوه در پی حل این مشکلات هستم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات