استاندار تهران گفت: در خصوص انتخاب فرمانداران و بخشداران جناحی عمل نخواهند کرد و هنوز انتخاب هیچ فرمانداری در استان تهران نهایی نشده است.

به گزارش افکارنیوز ، سید حسین هاشمی در جلسه دیدار با رؤسای ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: تجربه ۳۴ ساله خود را برای خدمت به مردم تهران ارائه می دهم.

وی با اشاره به اینکه، اداره استان تهران که پیشانی نظام جمهوری اسلامی است کار سخت و مهمی است گفت: تهران دو منظر دارد که یکی از این مناظر خیلی زیباست که قابل مقایسه با همه شهرهای بزرگ است و منظر دیگر نیز این است که در بعضی از قسمتها باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه، توازن در تمام امور یک اصل اساسی است گفت: ۳۳ درصد از مالیات کشور، ۱۰ درصد از سایر درآمدها و ۵۰ درصد از درآمدهای اقتصادی استانداری ها در استان تهران تأمین می شود.

وی با بیان اینکه، استان تهران ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد ادامه داد: نامه ای به رئیس جمهور در خصوص بحث های مالی و اصلاح آن ارائه داده شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که دستگاه ها به جایگاه خود برسند.

استاندار تهران درباره انتخاب فرمانداران، معاونان استانداری و بخشداران اظهار داشت: در انتخاب مسئولان استان هماهنگی هایی برای انتخاب بهترین ها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در انتخاب استانداران تعهد و تخصص گزینه اصلی است و اگر این گزینه ها وجود نداشته باشد به هیچ عنوان زیر بار انتخاب آن فرماندار نخواهم رفت.

وی گفت: اگر فردی را که تعهد و تخصص لازم را داشته باشد بخواهیم به عنوان فرماندار انتخاب کنیم کاری به جناح وی نخواهیم داشت چرا که وحدت و تخصص اولویت کار ما در استانداری است.

هاشمی یادآور شد: در هیچ شهرستانی فرماندار و بخشداری را بررسی و نهایی نکردیم و در زمان لازم جابه جایی ها را انجام و یا تثبیت می کنیم.

استاندار تهران درباره بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: آنچه که در توان داریم در خصوص بازسازی عتبات عالیات انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه، بازسازی عتبات اقدامی مردم نهاد است گفت: ستاد در راستای بازسازی عتبات عالیات تشکیل شده است که اعضای آن مسئولین و معتمدین مردم هستند.

وی با تأکید بر اینکه، استانداری تهران از بودجه دولتی نمی تواند مبلغی را برای بازسازی عتبات عالیات تخصیص دهد گفت: در این راستا مردم را تشویق می کنیم تا هر میزان که در توان دارند برای این امر الهی اقدام کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات