جانشین دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد با معتادان برخوردی به دور از انسانیت صورت می گیرد و این برخوردها شامل کتک زدن، سرزیرآب کردن، حبس در قفس سگ و بازداشت در اتاق است.

به گزارش افکارنیوز، ماشاء الله صادقی با اعلام اینکه اکنون در استان ۳۰ مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز وجود دارد، بیان کرد: در اوایل سال گذشته، ۳۰۰ مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در استان فعالیت می کردند که ۹۰ درصد این مراکز در مشهد متمرکز بود.

وی ادامه داد: اکیپی متشکل از پلیس امنیت استان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نماینده دادستان و بهزیستی، جهت شناسایی و پلمپ این مراکز غیرمجاز تشکیل شد و با اقدامات صورت گرفته تعداد این مراکز در اوایل سال ۹۲ به ۱۲۰ مرکز کاهش یافت و در حال حاضر نیز ۳۰ مرکز غیر مجاز ترک اعتیاد در استان همچنان فعالیت دارند.

صادقی در خصوص ادامه فعالیت مراکز غیرمجاز بیان کرد: بسیاری از این مراکز پلمپ شده اند و تعدادی به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی مرکز خود نموده اند و تعدادی از این مراکز غیرمجاز که شرایط لازم برای ادامه فعالیت را دارا بودند اقدام به اخذ مجوز کردند.

جانشین دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه حتی وجود یک مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد نیز در استان قابل قبول نیست اذعان کرد: اکنون در حال شناسایی ۳۰ مرکز باقی مانده هستیم و پس از شناسایی، این مراکز نیز پلمپ می شوند

وی در خصوص علت مراجعه خانواده ها به این مراکز اذعان کرد: برخی از خانواده ها اطلاعات کافی در خصوص مراکز غیرمجاز ندارند و برخی دیگر نیز به علت قیمت پایین این مراکز به آنها مراجعه می کنند.

صادقی توصیه کرد: مردم از مراجعه به این مراکز پرهیز کنند چرا که روش های استفاده شده در این مراکز اگرچه ممکن است تاثیرات کوتاه مدت داشته باشد اما در بلند مدت باعث بیماری های روحی و جسمی معتاد می شود، معتاد بیماری است که برای درمان او نیاز به استفاده از روش های علمی است.

وی گفت: چنانچه مردم با مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز مواجه شدند با شورای هماهنگی مواد مخدر استان با شماره تلفن ۶۰۵۲۰۵۲ تماس حاصل نمایند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات