رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با ابراز خشنودی از نجات جان زائر ایرانی در مکه مکرمه، گفت: این زائر به دلیل گرفتگی صددرصد یکی از عروق، دچار سکته قلبی وسیع شد و با تشخیص به موقع پزشکان از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش افکارنیوز، سید علی ریاض، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با خشنودی نسبت به رضایت بخش بودن حال عمومی یکی از زائران ایرانی در مکه مکرمه، اظهار داشت: بهزاد نوروزی ۴۱ ساله که پیش از این به ناراحتی ها و گرفتگی قلبی و دردهای شدید ناحیه سینه مبتلا بود روز گذشته به دلیل برخی فشارهای وارده، دچار درد سینه شده و به بیمارستان مرکز پزشکی در مکه مکرمه مراجعه کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عربستان در مجلس هفتم افزود: پس از انجام نوار قلب و آزمایشات لازم در این مرکز موفق به تشخیص به موقع سکته قلبی که بخش وسیعی از قلب را در بر گرفته بود، شدیم و پس از دادن داروهای تسکینی لازم به دلیل وقوع سکته حاد، علائمی از بهبودی در فرد مشاهده نشد و وی را به بیمارستان ملک فیصل مکه مکرمه اعزام کردیم.

ریاض با اشاره به ادامه بقیه کارهای تشخیصی و درمانی در این بیمارستان عربستان، افزود: در آنجا نیز بدحالی شدید و وسعت سکته قلبی تایید می شود و برای انجام کارهای تخصصی که امکان آن در بیمارستان ممکن نبود از بیمارستان ملک عبدالله به عنوان بیمارستانی تخصصی، پذیرش می گیرند و بیمار به آنجا منتقل می شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: لازم بود بیمار یا به مدینه و جده منتقل شود و یا تجهیزات تهیه شود که زمان لازم برای این امور موجود نبود در حالی که به دلیل گرفتگی ۱۰۰ درصد رگ قلبی تا آخر شب حال بیمار رو به وخامت گذاشت، ما نیز با رضایت برای انجام عمل در این مرکز و با امکانات موجود رضایت دادیم.

ریاض خاطرنشان کرد: آخر شب، حدود ساعت ۳: ۳۰ دقیقه بامداد، بیمار مورد عمل جراحی قرار گرفت شد و پس از عمل جراحی ملاقات و دلداری از وی صورت پذیرفت، در حال حاضر نیز حال وی رضایت بخش و خوب است و بر اساس دستور پزشک مربوط تا دو روز دیگر ترخیص می شود و از مرگ حتمی نجات می یابد که این ها به دلیل تلاش های انجام شده، جوانی سن و سال ایشان، بنیه قوی و البته لطف الهی در این سرزمین مقدس بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات