رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت، گفت: از امروز بیماران می توانند قیمت داروهای خاص را در سایت وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر مشاهده کرده و براساس این نرخ ها، داروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش افکارنیوز، رسول دیناروند امروز چهارشنبه در حاشیه نوزدهمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شیراز در پاسخ به ایسنا، با بیان این که منشا پیامک های جعلی در خصوص خطرناک بودن برخی داروها، شناسایی شده است، افزود: توضیحات بیشتر در این زمینه را دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اگر صلاح بدانند، منتشر و رسانه ای خواهند کرد.

وی همچنین گفت: هنوز در زمینه تجهیزات پزشکی تنها یک پنجم نیاز کشور را تولید می کنیم و امیدواریم با توجه به تحریم ها، محدودیت های ایجاد شده، توسط نیروهای خلاق و مبتکر به فرصت بدل شده و بخشی دیگری از این نیاز در داخل کشور تولید شود.

دیناروند همچنین با بیان اینکه از امروز بیماران می توانند قیمت داروهای خاص را در سایت وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر مشاهده کرده و براساس این نرخ ها، داروهای مورد نیاز خود را تامین کنند، در ادامه افزود: تمام داروخانه ها ملزم به تمکین از نرخ های مصوب و اعلام شده هستند.

دیناروند همچنین گفت: داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به ام اس، نوع داخلی و خارجی دارد که داروهای داخلی تقریبا به شکل رایگان به بیماران ارایه می شود و با تمهیدات اندیشیده شده، ۷۰ درصد از هزینه داروهای خارجی هم توسط سازمان های بیمه گر تامین و پرداخت می شود.

وی در عین حال گفت: سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای تامین داروهای خارجی بیماری های خاص و حمایت از بیماران در پرداخت هزینه این داروها محدود است.

دیناروند کیفی تر بودن داروهای خارجی را رد کرد و گفت: هم اینک ۹۵ درصد بازار دارو از نظر کمیت را داروهای ایرانی تشکیل می دهد، مردم هم این داروها را مصرف می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات