مامور پلیس که در جریان یک عملیات تعقیب و گریز متهمی را از پا درآورده بود صبح امروز به اتهام قتل پای میز محاکمه حاضر شد

به گزارش افکارنیوز، در این پرونده فردین گروهبان یکم نیروی انتظامی متهم است در جریان یک عملیات تعقیب و گریز متهم سابقه داری را به قتل رسانده است.

صبح امروز متهم در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: فردین متهم است در تاریخ ۷ خردادماه سال ۹۰ در جریان یک تعقیب و گریز در جاده ملارد مرتکب قتل مردی به نام بهمن شده است. با توجه به مدارک موجود در پرونده برای وی درخواست مجازات قانونی را دارم.

در ادامه وکیل اولیای دم با طرح شکایت برای فردین تقاضای قصاص کرد.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به مامور پلیس از او خواست به دفاع از خود بپردازد که وی از قرار گرفتن در جایگاه گفت: من مامور کلانتری ۱۷ مارلیک بودم. روز حادثه همراه دو سرباز در حال گشت زنی در جاده ملارد بودیم که به یک خودرو مشکوک شدیم. پس از بررسی متوجه شدیم خودرو دارای سابقه سرقت می باشد. به راننده دستور ایست دادم اما او توجهی نکرد بعد هم با با توجه به قانون به کارگیری سلاح با اسلحه کلاشینک تیر اندازی کردم. من قوانین را رعایت کرده اما تصور می کنم اسلحه دارای مشکل بود به همین خاطر گلوله ای به صورت بهمن اثابت کرد.

وی در آخرین دفاع خود گفت: برای تعقیب و دستگیری متهم به من دستور داده شده بود و هنگام تیراندازی تمام قوانین را رعایت کردم. پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش رئیس شعبه ۷۴ دادگاه کیفری و چهار قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات