رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران نسبت به فروش هروئین خیابانی که با مواد روانگردان ترکیب شده هشدار داد و گفت: قاچاقچیان برای افزایش حجم موادمخدر، مواد خطرناکی مانند سرب را به تریاک اضافه می کنند.

به گزارش افکارنیوز، محمد اسماعیل علیپور گفت: هرچه موادمخدر گرانتر می شود تهیه مواد برای مصرف کننده سخت تر می شود و در نتیجه قاچاقچیان برای اینکه بتوانند قیمت موادمخدر را پایین بیاورند، انواع ناخالصی را به مواد اضافه می کنند.

وی ادامه داد: یکی از این ناخالصی ها که به ماده تریاک اضافه می شود و بسیار هم خطرناک بوده، سرب است که عوارض شدید خونی را برای معتادان ایجاد کرده است و علائم مسمومیت با سرب را در بسیاری از معتادانی که طولانی مدت تریاک مصرف کرده اند، مشاهده کرده ایم.

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران گفت: همچنین از داروهای روانگردان برای افزایش حجم موادمخدر استفاده می کنند. این مواد روانگردان را در موادمخدر تریاک و هروئین می ریزند که به عنوان هروئین خیابانی مطرح شده است.

علیپور تصریح کرد: هروئین خیابانی همچنین به دلیل اینکه قاچاقچیان خرده پا این ماده مخدر را از این دست به آن دست می دهند به عنوان خیابانی مطرح است و از اول هم ناخالصی داشته اما الان که گران شده قاچاقچیان مجبورند ناخالصی را به آن بیافزایند.

وی افزود: بنابراین هشدار داده می شود که علاوه بر عوارض مصرف موادمخدر، عوارض مواد افزودنی نیز وجود دارد که مانند عارضه مصرف سرب می تواند کشنده باشد.

رئیس مرکز ترک اعتیاد تهران در مورد عوارض موادافزودنی روانگردانها به موادمخدر گفت: اگر به تریاک مواد روانگردان اضافه شود و مصرف شود، بسته به نوع روانگردانی که اضافه شده می تواند بسیار خطرناک باشد بطوری که مصرف این مواد سیستم عصبی را مختل می کند و حتی کشنده می شود.

علیپور ادامه داد: طبق مشاهدات موجود به نظر می رسد که آمار مصرف ماده مخدر کراک فروکش کرده و کمتر شده است که البته باید آمارهای رسمی اعلام کنند که در مقابل کاهش مصرف کراک، مصرف چه نوع ماده مخدری افزایش یافته است.

وی افزود: براساس مراجعات معتادان و مشاهدات موجود مصرف هروئین دوباره بازگشته است و بیشتر معتادان به مصرف آن گرایش پیدا کرده اند و از سوی دیگر قیمت شیشه متاسفانه کاهش یافته و نسبت به موج قبلی مصرف شیشه کم شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات