با حضور وزیر بهداشت، بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان در قطب علمی اطفال کشور افتتاح شد.

به گزارش افکارنیوز، بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان در بیمارستان مرکز طبی کودکان - قطب علمی اطفال کشور - با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

در این مراسم علی ربانی رئیس بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان گفت: در مرکز طبی کودکان بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان به همراه یازدهمین همایش پرستاری کودک و ششمین همایش ایمونولوژی به طور همزمان در ۶ سالن برگزار خواهد شد.

رئیس بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان افزود: از ویژگی مهم این همایش این است که از بزرگترین همایش های برگزار شده در سطح کشور است و ۲ هزار و ۵۰۰ پزشک عمومی، اطفال و فوق تخصص مختلف و پرستاران اطفال از سراسر کشور در آن حضور یافته اند.

ربانی تصریح کرد: ۳۵۰ مقاله به همایش رسیده است که ۱۶۰ پوستر، چند کارگاه، سمینار کودک آزاری و مهمان های خارجی از جمله موارد قابل بازگوی این همایش هستند.

ربانی، مرکز طبی کودکان را قطب علمی اطفال کشور دانست و افزود: بخش عمده ای از فعالیت های این کشور در زمان ریاست آقای لاریجانی انجام شده است و بیش از ۹۰ درصد فضاهای آموزشی مورد نظر در طرح جامع حاصل شده است.

وی بخش های تازه تاسیس بیمارستان را آنژیو، ریه، رماتولوژی و فلوشیب های مختلف از جمله اعصاب، جراحی اعصاب و غیره عنوان کرد و افزود: مرکز پیوند مغز و استخوان به علت نبودن امکانات پرسنلی و پرستار با تمام تجهیزات معطل مانده است.

ربانی به آزمایشگاه مرکز طبی کودکان اشاره داشت و افزود: این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه در ایران است که لوح کیفی را گرفته و مجهز و به روز است که در سال گذشته دو میلیون مراجعه کننده داشته و ۲۰۰ میلیون آزمایش را انجام داده است.

رئیس بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان گفت: از دکتر هاشمی و دکتر جعفریان انتظار ویژه داریم که به مرکز طبی کودکان کمک کنند؛ البته در یکی دو ماه گذشته بسیار کمک کرده اند؛ البته یکی از کارهای مهمی که ما باید به طور عمیق به آن دقت کنیم، حفظ و جذب نیروهای خوب است.

ربانی تصریح کرد: معتقدم که مرکز طبی کودکان یک دانشگاه است و خوب است با نگاه بیمارستان به آن ننگریم.

وی افزود: این مرکز تنها مرکزی است که مجله و ژورنال اطفال را دارد که اولین شماره آن در سال ۱۳۶۴ چاپ شده است.

ربانی به مشکل موجود در مرکز طبی کودکان که کمبود پرستار است اشاره کرد و افزود: امیدواریم وزارت بهداشت در این زمینه به ما کمک کند.

رئیس بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان خطاب به تمام شرکت کنندگان در این همایش گفت: از امروز ما برای بیست و ششمین همایش بین المللی بیماری های کودکان آماده می شویم که ۲۴ مهرماه سال آینده است و ما از همین لحظه از دوستان برای برپایی این همایش دعوت می کنیم.

در ادامه مراسم محمدرضا جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با خیرمقدم به وزیر و دیگر اساتید شرکت کننده در همایش گفت: سال گذشته من به عنوان جراح پیوند کبد کودکان در این همایش شرکت کردم و مقاله ارائه دادم، اما امسال قسمت است که با سمت دیگری حضور یابم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرکز طبی اطفال تشکر کرد و گفت: امروز ما بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری های کودکان را داریم که ۲۰ سال از آن همایش به طور مرتب انجام شد و این اقدام وسیعی است که در جای خود بی نظیر است.

وی به صحبت های دکتر ربانی اشاره داشت و افزود: دکتر ربانی فرمود اینجا دانشگاه است و من می گویم اگر هیئت علمی خواستند ما در خدمتشان هستیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات