مدیرکل دفتر اطلاعات آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: آمارهای مرگ و میر نشان می دهد که بیشترین تعداد افراد فوت شده در کشور را مردان به خود اختصاص داده اند؛ به طوری که به ازای فوت هر ۱۰۰ زن، ۱۳۰ مورد فوت مردان به ثبت می رسد.

به گزارش افکارنیوز، علی اکبر محزون افزود: در شش ماهه نخست امسال ۷۳۴ هزار و ۶۰ مورد تولد ثبت شده که از این تعداد ۳۷۷ هزار و ۶۱۸ مورد تولد پسران و ۳۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد تولد دختران به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تفکیک میزان ولادت ها در مناطق شهری و روستایی نیز ۵۹۰ هزار و ۲۰۸ مورد ولادت در شهرها و ۱۴۳ هزار و ۸۵۲ ولادت در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

امسال به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۶ پسر در کشور متولد شده است


مدیرکل دفتر اطلاعات آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: این آمار نشان می دهد تعداد تولدها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲.۵ درصد رشد داشته است که در تفکیک جنسیتی نیز تعداد کودکان پسر بیش از دختران بوده است.

به گفته محزون، نسبت جنسیتی ولادت در کشور همانند نرم جهانی است و به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۶ پسر در کشور متولد می شود.

تولد ۱۶۴ کودک در کشور در هر ساعت


وی ادامه داد: بر اساس آمار به طور متوسط در هر شبانه روز ۳۹۴۷ نوزاد متولد می شود که این میانگین در هر ساعت ۱۶۴ مورد است.

فوت بیش از ۱۸۰ هزار نفر در نیمه اول امسال


افزایش حدود ۲ درصدی مرگ و میرها


مدیرکل دفتر اطلاعات آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور درباره واقعه فوت در کشور در شش ماهه نخست، گفت: در این مدت ۱۸۰ هزار و ۵۲۵ مورد فوت ثبت شده در کشور داشتیم که ۱۰۲ هزار و ۲۲۹ مورد را فوت شدگان مرد و ۷۸ هزار و ۲۹۶ مورد را زن به خود اختصاص داده اند.

به گفته محزون، از کل آمار فوت شده ثبتی ۱۳۹ هزار و ۴۴۱ نفر مربوط به شهرها و ۴۱ هزار و ۸۴ مورد مربوط به مناطق روستایی است.

در هر شبانه روز ۹۷۱ تن و در هر ساعت ۴۰ تن در کشور فوت می کنند


مدیرکل دفتر اطلاعات آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: بر اساس آمار به طور متوسط در هر شبانه روز ۹۷۱ تن و در هر ساعت ۴۰ تن در کشور فوت می کنند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱.۹ درصد افزایش را نشان می دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات