مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث مترو تهران - پرند با سرعت بالا دنبال می شود و تاکنون این پروژه بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی دولت می توانیم تا پایان سال جاری این خط مترو را تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری برسانیم.

به گزارش افکارنیوز ، هابیل درویش گفت: خط مترو تهران - پرند یکی از خطوط حومه ای مهم مترو پایتخت محسوب می شود که با عبور از فرودگاه امام (ره) می تواند به یکی از خطوط پرمسافر مترو نیز تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سه فاز اجرایی می شود گفت: فاز اول پروژه از شاهد تا شهر آفتاب، فاز دوم شهرآفتاب تا فرودگاه و فاز سوم فرودگاه تا پرند است.

درویش تصریح کرد: برای تکمیل پروژه مترو تهران - پرند به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که در صورت پرداخت این اعتبارات از سوی دولت قادر خواهیم بود در مدت زمانی کوتاه کل این خط را به بهره برداری برسانیم.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه همچنین در خصوص مترو تهران - ورامین - گرمسار گفت: این پروژه نیز در دست احداث قرار دارد.

وی افزود: تاکنون ۸۵ میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیاز این پروژه تخصیص یافته و عملیات اجرایی احداث این خط با ۳ پیمانکار در حال انجام است.

درویش ادامه داد: خط مترو تهران - ورامین - گرمسار حدود ۱۱۰ کیلومتر است که تا ورامین حدود ۵۰ کیلومتر بوده و چنانچه دولت اعتبارات لازم برای این پروژه را پرداخت کند تا پایان سال ۹۳ مترو به پیشوا خواهد رسید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات