رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران شهر تهران گفت: ۴۶۲ دانش آموز تهرانی به همراه مربیان خود امروز در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی عازم مناطق عملیاتی می شوند که برای حمل و نقل آنها از قطار استفاده می شود.

به گزارش افکارنیوز، اردوهای راهیان نور دانش آموزی از روز ۱۳ مهر با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش عازم مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شد. امروز شنبه ۲۰ مهر نیز کاروان راهیان نور دانش آموزان تهرانی عازم مناطق عملیاتی جنوب می شود.

پریا فروهر رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران شهر تهران در این خصوص گفت: ۴۶۲ دانش آموز تهرانی امروز با بدرقه مسئولان آموزش و پرورش و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عازم مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور می شوند.

وی افزود: این دانش آموزان از مناطق دوکوهه، فتح المبین، شلمچه، گردان تخریب و مسجد جامع خرمشهر بازدید می کنند که در روز سه شنبه دعای عرفه را در شلمچه قرائت می کنند.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران شهر تهران با اشاره به اینکه دانش آموزان ۴ روز از مناطق عملیاتی بازدید کرده و سپس عازم تهران می شوند، گفت: تمام دانش آموزان با قطار به منااطق عملیاتی جنوب رفته و با قطار نیز برمی گردند که دانش آموزان سال دوم متوسطه به این اردوها اعزام می شوند. البته در شهرهای اندیمشک و خرمشهر برای جابه جایی به مناطق عملیاتی از ۱۱ اتوبوس برای دانش آموزان استفاده می شود.

فروهر در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس های مورد استفاده اسکانیا است؟ عنوان کرد: در این زمینه اطلاعی ندارم.

تعدادی از دانش آموزانی که در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درخصوص اجباری بودن اردوهای راهیان نور عنوان کردند: این اردوها اجباری نیست اما تا سال گذشته حضور در این اردوها در قالب درس آمادگی دفاعی ۸ نمره داشت و به نوعی اجباری بود.

علی اصغر فانی نیز در خصوص اجباری بودن اردوهای راهیان نور گفت: تمام اردوهای آموزش و پرورش اختیاری است و هیچ اجباری برای حضور در این اردوها وجود ندارد و دانش آموزان با رضایت والدینشان در این اردوها حضور می یابند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات