رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: چکهای تضمینی بانکها جعل می شود و کلاهبرداران می توانند این چکها را جعل کنند.

به گزارش افکارنیوز، سرهنگ بهروز رهبریان اظهار داشت: اقدامات زیادی برای مقابله با چکهای جعلی انجام شده است اما سارقان و جاعلان با تهیه چکهای تضمینی با ارزش کم از بانکها اقدام به جعل آن از طریق اسکنر و تجهیزات دیگر کرده و با این چکها از هموطنان کلاهبرداری می کنند. هرگونه کلاهبرداری از هموطنان با استفاده از چکهای تضمینی، از سهل انگاری فرد ناشی می شود. هیچ وقت نباید در معاملات بدون استعلام از شعبه صادر کننده چک اقدام به خرید و فروش کالا کرد.

وی ادامه داد: هموطنان در صورتی که می خواهند با چک تضمینی خرید و فروشی را انجام دهند می توانند پس از استعلام از بانک اقدام به خرید و فروش کنند. پرونده های بسیاری وجود دارد که کلاهبردار با استفاده از عفلت فروشنده اقدام به دادن چک های فاقد اصالت و جعلی می کنند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در خصوص گرفتن دسته چک از بانکها با مدارک جعلی با بانک مرکزی جلسات متعددی داشتیم که باعث شد بانک در این خصوص دستورالعملی را به تمامی بانکهای کشور ابلاغ کند تا کارمندان هنگام افتتاح حساب یا اخذ دسته چک از هویت واقعی فرد درخواست کننده مطمئن شوند.

رهبریان در خصوص پرونده های چکهای جعلی گفت: روند کلاهبرداری با چکهای جعلی در نیمه نخست امسال کاهشی بوده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات