مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ادامه دار بودن بارش ها در برخی نواحی کشور خبر داد و گفت: بر اساس فعالیت سامانه بارشی جدید، کاهش ۸ درجه ای دما برای برخی از استان ها تا روز دوشنبه پیش بینی می شود.

  عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی طی امروز در استان های بوشهر، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر همین اساس امروز در استان های مزبور احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش حجم آب رودخانه ها، سیلاب، خسارت به محصولات کشاورزی و باغداری و همچنین خسارت به تأسیسات شهری و روستایی پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: به دلیل وزش باد شدید و مواج بودن خلیج فارس شرایط برای انجام کارهای دریایی و همچنین تردد شناورهای سبک و کشتی های تفریحی می تواند خطرناک و خسارت زا باشد. بر همین اساس توصیه می شود از تردد غیرضروری به وسیله شناورهای سبک در آب های خلیج فارس خودداری شود.

امیدواری شهری بیان داشت: برای اصفهان، لرستان، مرکزی، قم و تهران بارش پیش بینی شده است که در کلانشهر تهران این بارش ها تا پایان امروز ادامه خواهد داشت اما از عصر امروز در سطح این کلانشهر شاهد متوقف شدن بارش ها خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۸ درجه ای دما در سطح کشور به دلیل فعال شدن این سامانه بارشی بیان داشت: امروز نیمه غربی و روز یکشنبه نیمه جنوبی کشور کاهش دمای محسوسی را تجربه خواهد کرد.

به گفته وی دمای هوا در سواحل دریای خزر و نیمه غربی کشور طی روز دوشنبه افزایش قابل توجهی می یابد.

امیدوار شهری با بیان اینکه دمای هوا در مناطق مزبور حدود ۸ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت، گفت: پیش بینی می شود فردا صبح دمای هوا در تهران به ۱۰ درجه سانتیگراد برسد.

امیدوار شهری خاطر نشان کرد: این سامانه بارشی که روز پنج شنبه از نوار غربی وارد کشور شده است دوشنبه صبح از جنوب شرق و شرق کشور خارج می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات