دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بسیاری از زوج های نابارور با تدابیر ساده درمان می شوند؛ رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش، کاهش استرس های درونی و بهبود زندگی زناشویی به تدریج می توانیم زوج بارور را در کنار همدیگر داشته باشیم.

به گزارش افکارنیوز، الهام اختری دستیار تخصصی طب سنتی ایران اظهار داشت: استرس یا عصبانیت بیش از حد می تواند در بروز ناباروری نقش داشته باشد.

به گفته وی دختری را تصور کنید که در دوران تحصیل خود استرس زیاد یا خشم و نگرانی بیش از داشته باشد دچار ضغف دماغ می شود که این ضعف دماغ (ضعف مغز) در سال های بعد زمانی که ازدواج می کند منجر به ناباروری شود و ممکن است سقط مکرر داشته باشد و نتواند جنین را حفظ کند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: ناباروری از دیدگاه طب سنتی ایرانی مجموعه ای از حلقه های به هم آمیخته است که از ابتدای به دنیا آمدن فرد یا قبل از آن از ابتدای تشکیل نطفه تحت شرایط بیرونی و درونی قرار گیرد و تا به امروز که خود را نشان می دهد که همه این موارد از دید پزشک طب سنتی به دور نیست.

اختری با بیان اینکه زوج های نابارور به پزشک طب سنتی با تحصیلات دانشگاهی برای درمان مراجعه کنند، عنوان کرد: زمانی که زوج نابارور به پزشک طب سنتی مراجعه می کنند، شرح حال گرفته می شود و پازل علت ناباروری زن و مرد را پیدا می کند؛ طبیعتاً مثل هر چیز دیگر یک بخشی از این ها قابل درمان نخواهد بود به خصوص در زوج هایی که در سنین بالای ۳۷ سال مراجعه می کنند، بخشی از آن قابل درمان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از زوج های نابارور با استفاده از تدابیر ساده درمان می شوند، بیان داشت: برخی از زوج های نابارور با توجه به مزاجشان و ضعفی که دارند، به آنها ورزش هم توصیه نمی کنیم و اول به تقویت فرد می پردازیم و سپس تحرک و ورزش را به آنها تجویز می کنیم.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: با تجویز رژیم غذایی برای زوج های نابارور که گرمی و تری بدن را افزایش پیدا کند، ورزش و فعالیت بدنی، کاهش استرس های درونی و بهبود زندگی زناشویی به تدریج می توانیم زوج بارور را در کنار همدیگر داشته باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات