پسری که قصد تفریح و گردش در برج میلاد را داشت قبل از رسیدن به برج مرتکب جنایت شد.

به گزارش افکارنیوز، ساعت ۱۵ دقیقه بامداد ۱۱ مرداد امسال، مأموران کلانتری ۱۳۸ جنت آباد از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان یک فقره درگیری منجر به جرح در منطقه جنت آباد قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل درگیری واقع در خیابان بنفشه، فردی با مراجعه به مأموران اعلام کرد که پسرش به نام محمدمهدی ۲۲ ساله و دانشجوی رشته IT در مقابل در منزلش، از سوی یک نفر که به گفته پسرش قصد سرقت خودرو سمند آنها را داشته مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و در حال حاضر پسرش به علت شدت خونریزی و اصابت ضربات چاقو به ناحیه گردن، به بیمارستان منتقل شده است.

۱۵ مرداد از بیمارستان به کلانتری ۱۳۸ جنت آباد اعلام شد که با وجود انجام کلیه اقدامات پزشکی، جوان مصدوم به علت عوارض ناشی از ضربات چاقو فوت کرده است. بلافاصله موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل اعلام و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم ویژه قتل، پدر محمدمهدی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت۹ شب ۱۰ مرداد در خانه نشسته بودم که پسرم زنگ خانه را زد و عنوان داشت که به ۱۱۰ زنگ بزنید! به سرعت خودم را به مقابل در رساندم و پسرم را در حالی مشاهده کردم که تمام لباس هایش خون آلود شده بود. پسرم به من گفت: جوانی در اطراف ماشین سمند ما پرسه می زد و با تلفن همراهش درباره سمند صحبت می کرد. به او گفتم که از ماشین دور شود که با چاقو به گردنم زد.

در شرایطی که بر اساس اظهارات پدر مقتول بررسی فرضیه" سرقت منجر به جنایت" در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود، کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت و انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند که همزمان با وقوع جنایت، یک دستگاه خودرو سوزوکی ویتارا سفید رنگ به سرعت از محل متواری شده است. یکی از کسبه محل در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۹ شب، داخل مغازه ایستاده بودم که ناگهان متوجه صدای درگیری شدم. از مغازه بیرون آمدم که ناگهان یک دستگاه خودرو سواری ویتارا سفید رنگ به سرعت از مقابل مغازه دور شد.

با توجه به شناسایی یک دستگاه خودرو سوزوکی ویتارا سفیدرنگ و احتمال ارتکاب جنایت از سوی راننده آن، کارآگاهان با مراجعه به تعدادی از مغازه ها و همچنین دو شعبه بانک نزدیک محل جنایت به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته آنها پرداخته و سرانجام موفق به شناسایی خودروی مذکور شدند.

با شناسایی مالک خودرو سوزوکی ویتارا، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت مالک خودرو به نام" مهدی. ح" ۲۸ ساله متوجه شدند که وی، همزمان با وقوع جنایت از محل سکونتش متواری شده است.

با توجه به دلایل به دست آمده که نشان از ارتکاب جنایت از سوی مهدی داشت، شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام مخفیگاه وی در شهر اصفهان مورد شناسایی قرار گرفت. بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به اصفهان رفته و سرانجام موفق به دستگیری" مهدی. ح" در تاریخ ۱۸ مهر شدند.

" مهدی. ح" پس از انتقال به اداره دهم به ارتکاب جنایت اعتراف کرده اما منکر هرگونه قصد و نیت خود برای سرقت خودرو سمند متعلق به پدر مقتول شد. وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: برای انجام پاره ای از کارهایم به تهران آمده بودم. شب حادثه برای تفریح و گردش به برج میلاد رفتم اما به علت عدم آشنایی با خیابان های منطقه، به صورت ناخواسته سر از محله جنت آباد در آوردم. برای پرسیدن نشانی و خرید سیگار و آبمیوه، ماشین خود را در کنار خیابان پارک کردم که پس از خرید سیگار و آبمیوه، زمانی که با تلفن همراه در حال صحبت کردن بودم با مقتول درگیر شدم. درگیری از آنجا شروع شد که من در حال مکالمه با یکی از دوستانم به نام" صمد" بودم که او را با لهجه محلی" سمند" صدا می کردم. مقتول به تصور اینکه دارم در خصوص سرقت خودروی سمند آنها که در جلوی خانه شان پارک بود، صحبت می کنم با من درگیری لفظی پیدا کرد که این درگیری به درگیری فیزیکی کشیده شد. بعد از چند دقیقه درگیری، با چاقویی که در جیب داشتم، ضربه ای به مقتول زده و از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت اظهاراتش در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات