علاقه یکی از اراذل و اوباش به یک دختر جوان که همراه با پسری مشغول مصرف مواد مخدر بود، به دعوا و قتل انجامید.

به گزارش افکارنیوز، در ساعت ۵: ۲۰ روز دهم تیرماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی وقوع یک فقره مصدومیت منجر به فوت از بیمارستان امیرالمؤمنین به کلانتری۱۳۰ نازی آباد اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری و بررسی های اولیه مشخص شد «عزیز. ع» (۵۲ ساله) بر اثر ضربات چاقو به ناحیه گردن در خیابان اوجانی توسط فردی به نام «مهدی. د» مجروح، به بیمارستان منتقل و نهایتا فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی و دستگیری قاتل


با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم، کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که یکی از اراذل و اوباش منطقه به نام «مهدی. د» (۲۸ ساله) که در پرونده خود سابقه یازده فقره دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف شرارت، اخلال در نظم عمومی، ضرب و جرح و نزاع دسته جمعی را ثبت کرده، به همراه تعدادی از دوستانش به در منزل مقتول مراجعه و طی یک نزاع دسته جمعی اقدام به عربده کشی و قدرت نمایی در محل و نهایتا مجروح نمودن مقتول نموده و از محل متواری شده است.

با شناسایی مهدی. د به عنوان متهم اصلی پرونده و در شرایطی که به دستور مقام قضایی تعداد دیگری از شرکت کنندگان در نزاع دسته جمعی دستگیر و در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار داشتند، کاراگاهان اداره دهم با مراجعه به محل سکونت «مهدی. د» در منطقه نازی آباد اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب جنایت، به خارج از تهران متواری است.

اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار داشت تا اینکه آخرین مخفیگاه «مهدی. د» ، پس از مراجعه مجدد وی به تهران و در اتوبان آزادگان شهرک معراج شناسایی و در یک عملیات ضربتی روز سیزدهم مهرماه دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

اعتراف به جنایت


مهدی. د پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده اما با توجه به جمع آوری دلایل و مدارک مستند و همچنین مواجهه حضوری با دیگر متهمان پرونده، به ناچار لب به اعتراف گشود و روز بیست و یکم مهرماه به ارتکاب جنایت اقرار کرد.

متهم در خصوص انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت: شب درگیری، از طریق دوستانم اطلاع پیدا کردم که ندا (دختر مورد علاقه ام) به همراه مقتول (رضا) در حال مصرف مواد است.

ساعت ۳: ۰۰ بامداد با خودرو ۲۰۶ یکی از دوستانم و به همراه سه نفر از آنها به پارک رفته و ندا را به همراه پسر مقتول، در حال مصرف مواد مشاهده کردم که ندا را برداشته و از آنجا رفتیم؛ نیم ساعت بعد، رضا با تلفن همراه من تماس گرفت و شروع به فحاشی کرد و من نیز به این بهانه به در منزل مقتول رفته و در ابتدای کوچه شروع به عربده کشی و قدرت نمایی کردم؛ در این زمان، رضا درحالیکه چوب در دست داشت از خانه بیرون آمد و با من درگیر شد و پس از مدتی، برادر و پدرش نیز از خانه خارج شدند و وارد درگیری شدند.

وی ادامه داد: پس از مدتی درگیری، رضا و برادرش از محل فرار کردند اما پدرشان همچنان با من درگیر بود؛ من نیز با چاقویی که همراهم بود ضربه ای به شانه سمت راست او وارد کردم که به زمین افتاد و پس از آن با دوستانم از محل متواری شدیم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، متهم اصلی پرونده با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سایر متهمان نیز به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات