مدیر کل دفتر اطلاعات آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال از گذاشتن شرط سنی جوانان برای استفاده از تسهیلات و تشویق در طرح جامعیت جمعیت وخانواده انتقاد کرد و گفت: پیشنهاد اصلاح این شرط از سوی کارگروه ویژه در دستور کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است.

به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر محزون با بیان این مطلب افزود: طرح جامع تعالی جمعیت و خانواده در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی می شود و جلسات کارگروه ویژه متشکل از سازمانهای ذیربط در طرح جمعیت تشکیل می شود.

وی به ایراد طرح جامع جمعیت اشاره کرد و گفت: ایراد مهمی که می توان به این طرح گرفت گذاشتن شرط سنی برای استفاده جوانان از تسهیلات است که بدین گونه بخش عظیمی از جوانان تحت پوشش طرح قرار نمی گیرند به همین دلیل بایداصلاح شود.

مدیر کل دفتر آمار اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: در ماده یک این طرح آمده است که شرط سنی مناسب ازدواج برای زنان ۱۸ تا ۲۲ سال و مردان نیز ۲۰ تا ۲۵ سال است و افرادی که در این سن ازدواج کنند از حمایت و تسهیلات برخودار می شوند.

به گفته محزون، با توجه به این شرط سنی براساس محاسبات ما مشخص شد که عملا ۵۴ درصد از مردان و ۶۴ درصد از زنانی که در سن ازدواج قرار دارند از دریافت تسهیلات محروم می شوند.

این عضو کارگروه جمعیت اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید حمایتها بصورت پلکانی از جوانانی که در گروه سنی محتلف ازدواج می کنند، انجام شود و در کارگروه ویژه نیز قرار شده این مشکل شرط سنی برداشته شود تا جوانان بیشتری تحت پوشش این طرح قرار گیرند و به عنوان عضو این کارگروه امیدواریم این مشکل در کمیسیون فرهنگی مجلس سریعتر حل شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات