سخنگوی کمیسیون بهداشت درمان مجلس گفت: وزیر بهداشت درباره پاسخگویی به برخی مشکلات حوزه سلامت از نمایندگان مجلس مهلت خواسته است تا این موارد را اصلاح کند.

به گزارش افکار نیوز ، محمد حسین قربانی با انتقاد از صحبت های رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو که به عنوان معاون وزیر بهداشت که عنوان کرده بود صحبت ها و دغدغه های حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره برنج های وارداتی را قابل تائید ندانسته است، اظهار داشت: اگر نمایندگان مجلس دغدغه نداشته باشند چه کسی باید این دغدغه را داشته باشد. بنده عنوان می کنم که معاون وزیر بهداشت به هیچ عنوان به الفبای سیاست و مدیریت آشنا نیست و این شخص سعی کند در حد و اندازه خودش صحبت کند.

وی افزود: امروز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و بنده به عنوان سخنگوی این کمیسیون نباید دغدغه داشته باشیم که مردم به جای ۳۰ درصد پرداخت هزینه های درمانی مجبور هستند ۷۰ درصد این هزینه ها را بپردازند. دولت که نمی تواند هم سیاست گذار باشد و هم به اجرا بپردازد.

قربانی با انتقاد از صحبت های رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: بنده به وزیر بهداشت توصیه می کنم در انتخاب معاونان خود دقت بیشتری داشته باشد. به هر حال متولی نظارت بر وزارت بهداشت و عملکرد آن مجلس است و ما نیز ۳ هفته پیش با وزیر بهداشت جلسه ای داشتیم و آقای هاشمی قول داده اند درباره برخی قضایا در حوزه سلامت را سروسامان بدهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تشریح جزئیات نشست کمیسیون بهداشت و درمان با وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به هر حال در حوزه های مختلف از جمله آلوده بودن برنج وارداتی بسیاری از وزارتخانه ها و موسسات از جمله وزارت بهداشت، وزارت صنعت و معدن و سازمان استاندارد درگیر هستند و وزارت بهداشت نیز در حوزه تخصصی خود موظف است در مورد بهداشت این موارد پاسخگو باشد.

تکذیب اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر آلودگی برنج های وارداتی

 پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت با ارائه تکذیبه ای عنوان کرده است که دکتر رسول دیناروند در واکنش به اظهارات دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر آلوده بودن برنج های وارداتی عنوان بیان کرده است که این اظهارات (صحبت های حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) درباره آلودگی برنج ها قابل تائید نیست و تکذیب می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در این رابطه اظهار داشت: هرکس مسئول حرف های خودش است و نمایندگان مجلس مسئولیت قانونگذاری را بر عهده دارند، نه مسئولیت اجرایی که این سخنان را به زبان می آورند.

براساس این گزارش نظام الدین برزگری رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیز در این رابطه گفت: نباید در مورد عدم کیفیت اقلام غذایی کلی گویی کنیم. باید به صورت مصداقی اقلامی را که مشکل دارند معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کلی گویی، صنعت غذا را زیر سوال می برد و در جامعه تشویش ایجاد می کند، گفت: اگر رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نظر دارد که برخی اقلام خوراکی مشکل دار هستند یا با برخی محصولات تقلبی مواجه شده اند نباید در اظهارات افراط و تفریط کند.

رئیس مؤسسه استاندارد در ادامه افزود: تقریباً تمام مواد غذایی و کشاورزی که از زمین حاصل می شوند میزانی از آرسنیک دارند و این مسئله مربوط به میزان آرسنیک خاک آن منطقه دارد و اینکه بگوییم آرسنیک اصلاً نباید در غلات یا برنج باشد و خطرناک است حرف درستی نیست.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات