رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از بستری بودن ۶۰ زائر ایرانی در بیمارستان مکه خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر سید علی ریاض در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی پزشکان مستقر در بیمارستان های مکه و مدینه، گفت: از هجدهم شهریورماه امسال پزشکان و پرستاران مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به منظور پاسخگویی هر چه بهتر و سریع تر به زائران حج تمتع ۹۲ در بیمارستان های مکه و مدینه مستقر شدند.

وی با اشاره به حساسیت های حج تمتع ۹۲، گفت: کاهش زائران حج، اجرایی شدن طرح پزشک مجموعه، ساخت و سازهای اطراف مسجدالحرام و شیوع گرمازدگی از جمله دغدغه های پزشکان در حج تمتع ۹۲ بود که فعالیت های عملیاتی پزشکی متناسب با این وضعیت تدوین شد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکانش در مکه، گفت: تا روزگذشته ۳۶۵۰ ویزیت توسط پزشکان انجام شده که از این میان ۱۷۵ زائر در بخش های داخلی بستری و ۲۸۰ زائر نیز در بخش اورژانس بستری شده اند.

ریاض با اشاره به بستری شدن ۱۱۲ زائر در بخش سی سی یو، گفت: تا روز گذشته ۹۱۰ مورد مراجعه زائران به بخش رادیولوژی و ۲۲۰ زائر نیز برای سونوگرافی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰۰ مورد پاسخگویی به زائران در بخش داروخانه ای ثبت شده است، گفت: تا عصر روزگذشته ۸۰۰ مورد مراجعه به بیمارستان های سعودی ثبت شده است.

به گفته رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، تاکنون یک زائر ایرانی به دلیل تشدید بیماری سرطانش به ایران بازگردانده شد.

ریاض با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط این مرکز تاکنون از ۳۵۰ هتل بازدید کرده اند، گفت: در حال حاضر ۶۰ زائر ایرانی به دلیل مشکلاتی همچون بیماری های قلبی، ریوی و آسیب های جسمانی همچون شکستگی در بیمارستان های این مرکز در مکه بستری هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت زائر ایرانی در بیمارستان های سعودی بستری هستند، گفت: یکی از ابتکارات جالب در حج تمتع امسال آن بود که زائران بستری در بیمارستان های مکه در قالب کاروان وقوف اضطراری نسبت به انجام اعمالشان اقدام کردند؛ به گونه ای که با هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ پزشک در معیت روحانی کاروان به سمت عرفات و منا هدایت شده و پس از انجام اعمالشان، مجددا به بیمارستان مکه منتقل شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات