معاون سابق تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش شنا به دانش آموزان سوم ابتدایی طرحی موفق بود گفت: با تخصصی شدن رشته های ورزشی در مقطع ابتدایی، زنگ ورزش جدی تر شد اما با وجود جذب ۱۵ هزار نیروی تخصصی در حوزه ورزش این وزارتخانه همچنان با کمبود معلم ورزش مواجه است.

به گزارش افکارنیوز ، کیومرث هاشمی با بیان این مطلب درباره ارزیابی اش از امکانات ورزشی در مدارس با بیان این مطلب گفت: وضعیت فعلی ورزش در مدارس نسبت به سالهای گذشته بسیار بهبود یافته است اما همچنان با کمبود معلم ورزش و مربی بهداشت مواجه هستند و امیدوارم در دولت جدید، مجلس مجوز استخدام نیروهای جدید را صادر کند.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه ورزش مدارس افتاده است، افزود: با تخصصی شدن رشته های ورزشی در مقطع ابتدایی، ۴۰۰ استخر و چهار هزار سالن ورزشی ساخته شده است که این به نوعی انقلاب ورزشی در مدارس است.

هاشمی درباره اینکه طرح شنا در استانها به ویژه استانهای محروم به دلیل نداشتن استخر اجرا نشده است، تصریح کرد: طرح شنا طرحی شکست خورده در مدارس نبوده است. این طرح در سال اول ۸۵ درصد، در سال دوم ۸۱ درصد در سطح مدارس کشور اجرا شد. تنها در سال گذشته اجرای این طرح به دلیل مشکلات اعتباری و مالی به ۶۰ درصد رسید که آمار همگی نشان دهنده اجرای موفقیت آمیز طرح شنا در مدارس کشور بوده است.

معاون سابق تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: قبول دارم که در مناطق محروم طرح شنا بخوبی اجرا نشده است، اما اجرای این طرح منجر به ساخت استخرهای شنا شد که قاعدتاً ساخت این استخرها توسعه یافته و به مناطق محروم نیز می رسد، در زمانیکه وارد آموزش و پرورش شدم، تنها ۴۶ استخر برای دانش آموزان وجود داشت اما با اجرای این طرح، استخرهای بسیاری از سوی خیرین و یا اموزش و پرورش ساخته شد.

وی درباره عدم اجرای صحیح ورزش های تخصصی در مناطق محروم توضیح داد: در بسیاری از مدارس معلم موفق به تدریس همه محتوای کتاب نمی شود و ممکن است ۲۰ درصد از کتاب در پایان سال باقی بماند. ورزش هم اینگونه است اما مزیت ورزش آن است که دانش آموز می تواند در اوقات فراغت ادامه دهد.

این کارشناس ورزشی در آموزش و پرورش با اشاره به تالیف کتاب راهنمای معلم ورزش همزمان با اجرای سند تحول بنیادین اعلام کرد و گفت: کتاب راهنمای معلم ورزش در پایه های مختلف و در رشته های تخصصی مقطع ابتدایی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تدوین و در اختیار معلمان قرار گرفته است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات